Practica ilegală a unei firme de cablu de a încasa mai mulţi bani de la abonaţi

televizor, TV

SURSA FOTO: Dreamstime

Una dintre cele mai mari firme de cablu de pe piaţa românească apelează la diverse metode de a umfla facturile abonaţilor săi, dezvăluie "Bună Ziua Iaşi".

UPC, care ofera servicii de televiziune, internet si telefonie, a fost depistata ca practica o metoda ilegala de a scoate bani de la abonati. Potrivit Bzi.ro, reprezentantii firmei apelau la metoda pachetelor promotionale oferite prin telefon, pe care nu le mai dezactivau.

bzi.ro prezintă cazul lui Dumitru V. din Iaşi care a platit timp de 6 luni, pentru cateva canale de televiziune pe care nu le-a solicitat, dar pe care reprezentantii UPC i le-au bagat de gat. “Este vorba despre pachetul de filme HBO MAXPACK care initial a fost oferit gratuit, dupa care abonatul a fost pus la plata, insa fara a-si da acordul in mod expres. Totul a inceput in anul 2011, cand barbatul a fost sunat de unul dintre reprezentantii UPC care prezinta aceste programe si care i-a oferit mai multe detalii: doua luni de gratuite pentru vizionarea canalelor de firme, dupa care furnizarea acestora continua in mod automat, insa contra cost. Stoparea furnizarii pachetului de programe inceteaza numai la cererea clientului”, scrie bzi.ro

„Mi s-a incarcat in mod abuziv abonamentul pe care il aveam, fara sa fi fost consultat in prealabil, asa cum ar fi fost normal. Chipurile, mi s-ar fi oferit o gratuitate pentru primele doua luni, urmand ca, la incheierea acestui termen, sa pot opta pentru permanentizarea suplimentului de program. Insa dupa scurgerea perioadei de gratuitate, nu m-a sunat nimeni sa ma intrebe daca optez sau nu pentru acea oferta”, a sustinut Dumitru V. din Iasi. Dupa cateva luni, cand barbatul si-a dat seama care este motivul facturilor tot mai mari emise pe numele sau, s-a adresat comisarilor de la Protectia Consumatorilor. In urma anchetei derulate, firma UPC a fost amendata cu 2.000 lei.

Reprezentantii UPC au apelat la interventia judecatorilor, sustinand ca abonatul din Iasi a fost contactat si anuntat depre incredibila promotie oferita. Magistratii au fost, insa, de partea lui Dumitru V., care au considerat ca firma este vinovata pentru ca nu a transmis clientului, in scris, oferta sa, mai scrie sursa citată.

Astfel de practici sunt des folosite şi de alte firme din alte domenii. De exemplu, capital.ro informa în urmă cu patru zile că în România, este imposibil să-ți accesezi propriul cont prin telefon. Nu şi atunci când banca vrea să-ţi vândă un card sau o asigurare. În câteva minute, e gata tranzacţia. “Nu e bancă sau societate de asigurare în România care să nu repete, la lansarea fiecărui produs sau serviciu, că „vine în întâmpinarea nevoilor clienţilor. Cine s-ar fi putut gândi însă că vor ajunge atât de departe încât să citească de-a dreptul gândurile oamenilor? Nu este o glumă, mai multe bănci de top din România îşi sună clienţii pentru a-i anunţa că le-a fost preaprobat cardul de credit fără ca respectivii clienţi să fi făcut vreodată cerere în acest sens. Ba mai mult, discuţia telefonică pare un argument suficient pentru a şi emite cardul, din moment ce, la câteva ore după discuţie, clienţii primesc şi ¬SMS-uri de confirmare, care îi anunţă că a fost aprobat cardul de credit şi îi roagă să se prezinte pentru a-l ridica de la sucursala emitentă.”

Mai multe despre astfel de practici puteţi citi aici:
Banca nu sună niciodată gratuit.Cum te alegi cu card de credit fără să faci cerere