Tăierea panglicii prin care a fost inaugurată investiţia denumită ”Pasaj suprateran Reunirea” nu a fost realizată în stilul clasic, aceasta fiind ”tăiată” de două autoturisme care au trecut în viteză, deschizând practic traficul pe acest sens giratoriu. La începutul lunii aprilie, Consiliul Judeţean Prahova a efectuat proba de rezistenţă cu autocare în care s-au aflat sute de primari şi reprezentaţi ai autorităţilor publice din ţară, dar şi din Republica Moldova, potrivit Agerpres.
Contractul de finanţare pentru acest proiect a fost semnat în ianuarie 2013, valoarea prevăzută în contract fiind de 78.595.330 lei, din care valoarea totală eligibilă a fost de 77.125.927 lei. Conform datelor făcute publice la finalizarea investiţiei, valoarea totală finală a proiectului a fost de 55.090.599 lei (aproximativ 13 milioane euro), din care valoarea asistenţei financiare nerambursabile (FEDR şi buget naţional) a fost de 49.066.473 lei. Durata de implementare a proiectului prevăzută în contractul de finanţare era de 24 de luni, dintre care 18 destinate execuţiei efective a proiectului, însă acesta a fost unul dintre proiectele pe fonduri europene la care au fost înregistrate întârzieri. Astfel, durata de implementare a fost de 42 de luni, dintre care 33 de luni au fost destinate execuţiei. Conform datelor oferite la momentul semnării contractului de finanţare, proiectul prevedea realizarea unui pasaj superior de tip giraţie pe DJ 102 care să asigure legătura între DJ 102 şi DN 1B prin bretele de acces denivelate, potrivit Agerpres.
”Necesitatea realizării acestui pasaj se impune ca o consecinţă a intensificării traficului de tranzit ce se desfăşoară pe DN 1, DN 1A şi DN 1B (centura municipiului Ploieşti), la care s-a adăugat traficul generat de dezvoltarea zonei comerciale şi de servicii din partea de nord a municipiului, noile cartiere rezidenţiale construite în zonă, precum şi prezenţa Spitalului judeţean de urgenţă”, se arăta, la acel moment, într-un comunicat de presă.