Grupul a inregistrat in primul trimestru din 2007 venituri de 877,5 milioane de euro, in crestere cu 22% fata de aceeasi perioada din 2006 si pierderi de 19,9 milioane de euro, cu 4 milioane de euro mai mari fata de cele inregistrate in primele trei luni din 2006, informeaza un comunicat al companiei.
“Ne-am pastrat in liniile bugetului planificat, iar noua componenta a grupului nostru, Max Bahr, are o dezvoltare peste asteptari”, a declarat Wolfgang Werner, CEO Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG.
Retailerul Max Bahr, integrat in grup la inceputul lunii februarie, a contribuit cu 119,7 milioane de euro la totalul vanzarilor din februarie si martie.
Pe piata din Germania, Praktiker a reusit sa atinga in primul trimestru o cifra de afaceri de 671 milioane Euro, in crestere cu 19,8% fata de primul trimestru din 2006, datorita contributiei magazinelor Max Bahr. Dar, grupul a trebuit sa inchida sapte magazine Praktiker in Germania in primele trei luni ale anului.
Cifra de afaceri pe pietele din Europa Centrala si de Est a crescut la 206,5 milioane de euro in primul trimestru, cu 31,0% mai mari decat in primul trimestru al anului 2006. Principalele motoare ale cresterii au ramas in continuare Romania si Bulgaria.
Datorita integrarii Max Bahr si a cresterii numarului de magazine in Europa de Est, reteaua grupului Praktiker s-a extins considerabil. La sfarsitul lunii martie 2007, grupul detinea in total 418 unitati do-it-yourself, din care 344 situate in interiorul Germaniei si 74 in afara granitelor tarii. Numarul angajatilor din grupului din afara Germaniei a crescut la 8.233, fata de 6.784 in 2006, in timp ce forta de munca detinuta in Germania a ajuns la 18.580 persoane, fata de 14.323 in 2006.
Praktiker a realizat investitii de 21,5 milioane de euro in primul trimestru, din care 15,4 milioane de euro au fost alocati pentru Germania. In activitatea internationala, grupul a investit 6,1 milioane de euro pentru deschiderea unui nou magazin in Polonia.
Grupul german se asteapta la o crestere a vanzarilor anul acesta. “In anul fiscal 2007, ne asteptam ca cifra vanzarilor sa creasca pana la peste 4 miliarde euro, in mare parte datorita achizitiei Max Bahr. Este de asemenea de asteptat o crestere cu peste 5% a cifrei de afaceri corespunzatoare brandului Praktiker. Pentru indicatorul EBITDA, anticipam o valoare totala de cel putin 115 milioane Euro, care va depasi astfel nivelul inregistrat in 2006”, a adaugat Werner.
Grupul Praktiker detine peste 400 de magazine in Germania, Romania, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia si Luxemburg Numarul angajatilor Praktiker depaseste 26.000, din care peste 8.000 lucreaza in companiile infiintate in afara Germaniei.
Sursa: Capital 26 Aprilie 2007