Praktiker România a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 10%, prin campaniile promoţionale din perioada primăvară - vară 2012, comparativ cu perioada noiembrie 2011 - martie 2012, au anunţat, marţi, reprezentanţi ai companiei.
Clienţii magazinelor Praktiker România apreciază cel mai mult mecanismele de promoţie de tipul ‘câştigi pe loc’, acestea aducând companiei creşteri ale vânzărilor de aproximativ 10% pe durata campaniei, în care sunt oferite promoţii de genul cupoane de cumpărături, vouchere cu discount, 2+1 gratis, cadouri instant sau multipack şi carduri răzuibile sau tombole.
Astfel de promoţii au o frecvenţă mai mare în sezonul de primăvară-vară, comparativ cu perioada noiembrie-martie. Ponderea vânzărilor produselor aflate în promoţie versus produsele de sortiment este de circa 30 la sută, variind uşor de la o promoţie la alta, precizează reprezentanţii Praktiker.
‘Organizăm cu regularitate promoţii în magazinele noastre, pentru că astfel le putem oferi tuturor clienţilor noştri posibilitatea de a-şi achiziţiona produsele pe care le doresc la momentul respectiv cu un preţ accesibil. În perioada de derulare a campaniilor cu mecanisme de promoţie specifice, am constatat faptul că vânzările cresc cu aproximativ 10% faţă de perioadele în care nu derulăm astfel de promoţii. De-a lungul timpului am remarcat, însă, că promoţiile nu sunt suficiente pentru a reţine clienţii. Trebuie să susţii astfel de campanii prin produse de calitate, servicii complexe şi complete şi o ambianţă plăcută în magazin. O dată ce am implementat sistemul de fidelizare, pentru care am emis deja la peste 60.000 de carduri în trei luni, ne-am putut da seama că am avut clienţi care ne-au trecut pragul de 8 până la 30 de ori’, arată Mirela Ochiană, marketing manager Praktiker România.
O campanie continuă la Praktiker este "Vinerea Nebună", care şi-a câştigat deja notorietatea în rândul clienţilor. Aceştia ştiu că în fiecare vineri găsesc la Praktiker un produs cu un preţ foarte bun, într-o ofertă imbatabilă, care durează doar o singură zi.
În România, Praktiker s-a impus ca lider al pieţei DIY (do-it-yourself) , fiind cel mai cunoscut brand în rândul consumatorilor români, cu un nivel de notorietate de peste 97 la sută în sondaje. În prezent, compania are 27 magazine în 23 de oraşe din ţară. Oferta Praktiker România cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând materiale de construcţii, decoraţiuni pentru interior şi exterior, produse sanitare, mobilă, electronice şi electrocasnice, produse pentru grădinărit.