Retailerul de bricolaj Praktiker Romania a inregistrat, in anul fiscal 2008, vanzari de 1.077 miliarde de lei, in crestere cu 28,4% fata de anul precedent, cand a raportat vanzari de 839 milioane de lei Majorarea vanzarilor a fost influentata de procesul de extindere pe piata locala, in 2008, reteaua Praktiker extinzandu-se cu 5 noi unitati, peste nivelul mediu de expansiune al grupului. Pentru anul 2009, Praktiker estimeaza o temperare a acestui ritm, ca urmare a adaptarii strategiei sale de
Retailerul de bricolaj Praktiker Romania a inregistrat, in anul fiscal 2008, vanzari de 1.077 miliarde de lei, in crestere cu 28,4% fata de anul precedent, cand a raportat vanzari de 839 milioane de lei
Majorarea vanzarilor a fost influentata de procesul de extindere pe piata locala, in 2008, reteaua Praktiker extinzandu-se cu 5 noi unitati, peste nivelul mediu de expansiune al grupului.
Pentru anul 2009, Praktiker estimeaza o temperare a acestui ritm, ca urmare a adaptarii strategiei sale de dezvoltare la schimbarile actuale de pe piata, aparute sub presiunea situatiei economice generale.
„Romania s-a aflat anul trecut in centrul atentiei din punct de vedere al expansiunii grupului pe plan international”, declara Guenter Vosskaemper, Director General Praktiker Romania.
„In 2009, nevoia de adaptare a strategiei noastre se inscrie pe linia de dezvoltare asumata la nivelul intregului grup, in conditiile economice din actuala perioada”.
Vanzari mai mici cu 1%, la nivel de grup
Grupul Praktiker a realizat in 2008 un nivel al vanzarilor de 3,907 miliarde de euro, cu 1% sub valoarea record din 2007 (3,945 miliarde euro).
La nivel de grup, Praktiker a inregistrat o crestere a profitului operational in anul fiscal 2008, cu 11,3%, pana la 129.1 milioane de euro, fata de 116 milioane euro in urma cu un an.
La sfarsitul anului fiscal 2008, Grupul Praktiker opera un total de 436 de magazine in 9 tari, dupa ce in 2007 a avut 425 de magazine. Aceasta cifra include 336 de unitati in Germania, din care 76 functioneaza sub marca Max Bahr. Expansiunea pe plan international s-a redus usor, fiind deschise 13 magazine noi pe toata durata anului.
Praktiker ia masuri pentru a face fata crizei
In conditiile actualei crize economice, Praktiker vizeaza o serie de masuri pentru a se apara de scaderea vanzarilor si a rezultatelor financiare.
“Trebuie sa ne asiguram lichiditatea necesara pentru a fi capabili sa actionam eficient pe timp de criza. Aceasta este si o preconditie pentru ca noi sa putem reveni la ritmul rapid de dezvoltare atunci cand situatia economica generala se va redresa, dupa aceasta criza”, a declarat Wolfgang Werner, Presedintele Consiliului Director al Praktiker .
Pe acest fond, Consiliul Director a pregatit un pachet cuprinzator de masuri pentru asigurarea rezultatului financiar, pornind de la amplificarea profitului brut, in paralel cu reducerea si flexibilizarea bazei de costuri. Masurile includ stoparea angajarilor la nivelul structurii centrale a grupului, introducerea programului redus de lucru, inghetarea remunerarilor din afara grilei generale de plati pentru membrii conducerii si restul personalului, precum si reducerea tuturor celorlalte costuri.
„Mai mult, baza financiara confortabila trebuie pastrata pe durata anului de criza 2009, prin imbunatatirea pe mai departe a capitalului de lucru, revizuirea drastica a tuturor cheltuielilor de capital planificate in Germania si dincolo de granitele tarii, dar si prin propunerea de reducere a dividendului platit, la 0,10 Euro pe actiune”, au mai spus reprezentantii grupului.
Sursa: Praktiker