Compania a precizat că are nevoie de fonduri suplimentare după ce vânzarea participaţiei la divizia sa din Luxemburg, Batiself SA nu s-a putu încheia. Veniturile preconizate a fi obţinute de pe urma acestei vânzări au fost incluse de Praktiker în planul financiar pe 2012.
‘Discuţiile în vederea obţinerii de noi finanţări au eşuat în seara de 10 iulie deoarece unii creditori au refuzat’ a informat compania într-un comunicat. Praktiker a adăugat că va examina care sunt societăţile pe care le va declara insolvabile şi va anunţa în scurt timp deciziile sale.
În 2012, Praktiker a înregistrat pierderi de 188,9 milioane de euro, mai mici faţă de pierderile de 554,7 milioane de euro înregistrate în 2011, în timp ce vânzările au scăzut cu 5,6%, până la aproximativ trei miliarde de euro. Praktiker are 430 de magazine în nouă ţări din Europa, dintre care 300 numai în Germania, şi aproximativ 18.000 de angajaţi
În România, Praktiker s-a impus ca lider al pieţei de DIY, fiind cel mai cunoscut brand în rândul consumatorilor români, cu un nivel de notorietate de peste 97%. În prezent, compania are 27 magazine în 23 de oraşe din ţară. Oferta Praktiker România cuprinde peste 40.000 de produse, incluzând: materiale de construcţii, decoraţiuni pentru interior şi exterior; produse sanitare; mobilă; electronice şi electrocasnice; produse pentru grădinărit. AGERPRES