Managementul performanței și previziunile privind zona resurselor umane în 2025

Predicții pentru 2025 privind AI. Un sondaj recent Betterworks a constatat că aproape șapte din 10 organizații folosesc evaluări de performanță pentru a măsura abilitățile și competențele. Peste jumătate fac acele evaluări doar de una sau două ori pe an.

Potrivit lui Jamie Aitken, vicepreședinte pentru transformarea resurselor umane la Betterworks, evaluările anuale și deciziile bazate pe recenzii se vor demoda în 2025, scrie Forbes.

Doug Dennerline, CEO al Betterworks, este de acord că practica managementului performanței va fi transformată radical în 2025.

„Managementul performanței orientat spre viitor este noul standard de aur”, insistă Dennerline.

Doug Dennerline, CEO al Betterworks
Doug Dennerline (SURSA FOTO: Betterworks)

Potrivit lui Aitken, cunoașterea îmbunătățită a datelor va fi esențială pentru luarea deciziilor eficiente în domeniul resurselor umane.

„Evaluările anuale sunt considerate tot mai inadecvate pentru a oferi feedback în timp util și nu reușesc să susțină dezvoltarea agilă și îmbunătățirea continuă pe care o caută angajații”, argumentează ea.

„Activarea continuă a performanței – caracterizată prin feedback continuu, stabilirea flexibilă a obiectivelor și check-in-uri regulate – devine o normă, iar organizațiile care se țin de evaluări anuale riscă să-și alunge angajații și să piardă oportunități valoroase de dezvoltare”, adaugă Atiken.

Dennerline explică:

„Prin adoptarea unor sisteme continue de management al performanței, care se adaptează la date în timp real și la feedback-ul angajaților, companiile vor avea un avantaj competitiv. Cei care se agață de metodele de ”afacere ca de obicei” vor fi depășiți de organizațiile care văd performanța ca un catalizator al inovației, nu ca pe o formă de selectare a resurselor umane.”

Orice loc de muncă poate fi cu ușurință automatizat sau înlocuit

În trecut, resursele umane erau subfinanțate și subevaluate, ceea ce a dus la suprasolicitare, epuizare și întârzieri în procesele esențiale. Dar odată cu apariția agenților AI, lucrurile se schimbă, potrivit lui Jennifer Dulski, CEO Rising Team. Până în 2025, crede că asistenții AI pot deveni mainstream în HR, iar 2025 va fi anul în care AI va începe să aibă un impact semnificativ asupra job-urilor oamenilor.

„Orice loc de muncă poate fi cu ușurință automatizat sau înlocuit atunci când un agent AI este în pericol”, sugerează Dulski.

„Acest lucru include serviciul pentru clienți, reprezentanți de dezvoltare a vânzărilor, juriști, designeri de producție, ingineri, copywriteri și multe altele. Cel mai bun mod în care oamenii își pot proteja locurile de muncă sau se pot califica pentru altele noi este să învețe să folosească AI.

Vor fi multe locuri de muncă disponibile pentru oamenii care se pricep să folosească inteligența artificială pentru a face aceste sarcini mai rapid și mai bine. Oamenii care pot folosi atât AI și proopria inteligență vor fi la mare căutare. Vestea bună este că accesul la învățarea AI este răspândit și accesibil”, subliniază el.

Pentru Janghoon Lee, CTO al Redrob, job-ul din 2025 va fi modelat de o nouă generație de asistenți AI care transformă modul în care companiile abordează angajarea.

„Imaginați-vă un agent AI care cercetează datele companiei și vă spune: Hei, pe baza lansărilor viitoare de produse și a modelelor tipice de uzură, veți avea nevoie de trei dezvoltatori seniori până în august – și iată de ce.”

Aceste instrumente AI pot identifica modele pe care oamenii le-ar putea rata.

O piață a muncii în plină evoluție

Rick Hammell, fondator și CEO al Helios, consideră că peisajul electoral de după 2024 va avea implicații semnificative pentru resursele umane globale în 2025.

„Cu potențialele schimbări în politici și reglementări, liderii de resurse umane trebuie să se pregătească pentru o piață a muncii în evoluție, în special în domenii precum imigrația și mobilitatea forței de muncă”, prezice Hammell.

„Creșterea continuă a modelelor de muncă la distanță și hibridă va fi esențială, pe măsură ce organizațiile din întreaga lume se adaptează la noile norme, care acordă prioritate flexibilității și echilibrului dintre viața profesională și viața personală.”

Hammell adaugă că integrarea inteligenței artificiale și a analizei datelor va transforma recrutarea și managementul talentelor, permițând companiilor să navigheze în diverse grupuri, dincolo de frontiere, reducând ideea de subiectivitate. El se așteaptă ca angajamentul față de diversitate, echitate și incluziune să se intensifice, obligând companiile globale să adopte practici mai incluzive care rezonează cu forța de muncă diversificată.

Hammel este optimist în ceea ce privește previziunile privind resursele umane pentru 2025.

„În general, resursele umane vor fi esențiale în adaptarea strategiilor, pentru a prospera în această nouă eră modelată de factori politici, sociali și economici”, conchide el.