Astfel, numărul comenzilor făcute de pe dispozitive mobile creşte în medie cu 20 – 30% în fiecare trimestru, reiese din datele agenţiei de marketing Today’s. În acest context, companiile care nu au un site conceput special pentru mobil riscă să piardă potenţiali clienţi, dar şi bani în campanii ineficiente, deoarece reclamele nu vor fi afişate sau vor apărea mai rar decât ale competitorilor. Există însă soluţii pentru cei care vor să fie în pas cu evoluţia tehnologiei şi cu folosirea tot mai intensă a dispozitivelor mobile.
Primul pas trebuie să fie optimizarea pentru mobil. Cea mai mare atenție ar trebui să fie la cum gestionează infrastructura acestuia conținutul multimedia: fotografii și videoclipuri, ceea ce are impact direct asupra vitezei de încărcare. Dimensiunea fișierelor trebuie să fie cât de redusă se poate, menținând însă calitatea la un nivel rezonabil, pentru a se asigura o încărcare rapidă a paginii. Apoi, trebuie ținut cont de modul în care se adaptează la ecranul dispozitivelor mobile, cum sunt dispuse elementele. Acestea sunt procese fundamentale pentru a avea un produs potrivit actualului context digital.
Eforturile companiilor nu trebuie să se oprească aici. Campaniile de publicitate online trebuie să fie analizate separat pentru mobil şi pentru desktop. În acest fel, vor fi obţinute statistici diferite, care trebuie comparate între ele, pentru a observa eficienţa fiecăreia în parte. Aceste campanii pot fi derulate prin Gmail, Google, Facebook, Instagram, YouTube, Yahoo sau LinkedIn. Totodată, campaniile de remarketing sunt esenţiale.
Utilizatorii nu cumpără de obicei de la prima vizită pe site, pentru că preferă să compare preţuri şi produse, să se informeze. Ei utilizează uneori telefonul, alteori tableta, alteori desktopul. De aceea, trebuie atraşi de fiecare dată, indiferent ce dispozitiv folosesc, pentru a le menţine treaz interesul şi dorinţa de a cumpăra.
Mesajele concepute pentru mobil trebuie gândite diferit de cele pentru desktop. Pe mobil spaţiul de display este mult mai mic, de aceea materialele publicitare trebuie să aibă texte mai scurte, fonturi mari şi culori aprinse, care să atragă imediat atenţia. În plus, mesajele nu trebuie să fie foarte agresive, ci adaptate la interesul utilizatorului. El nu trebuie agasat cu reclame care nu îl interesează şi care îl întrerup prea des din activitatea sa online. Altfel, efectul va fi contrar celui dorit: utilizatorul se va enerva în loc să devină interesat de un produs sau serviciu.