Cu cine ar vota românii, dacă duminică ar avea loc alegerile parlamentare?

„Veți merge să votați?”, „Cu ce partid politic veți vota?”, „În ce direcție credeți că se îndreaptă lucrurile din România?” sunt doar trei întrebări la care au răspuns oamenii care au participat la un sondaj de opinie realizat de INSCOP.

„Manifestă optimism în ceea ce priveşte direcţia în care se îndreaptă lucrurile în România mai ales tinerii pănă în 30 de ani, persoanele cu studii superioare, inactivii pasivi, persoanele cu venituri ridicate şi foarte ridicate”, relevă analiza socio-demografică.

sondaj de opinie INSCOP
SURSA FOTO: News.ro

Pe o scară de la 1 la 10, în care 1 înseamnă că „sigur nu voi merge la vot” şi 10 înseamnă „sigur voi merge la vot”:

  • 20,5% dintre oamenii chestionați au ales 1 (sigur nu voi merge la vot);
  • 2,5% au ales 2;
  • 2% au ales 3;
  • 0,9% au ales 4;
  • 7,4% au ales 5;
  • 1,9% au ales 6;
  • 4,6% au ales 7;
  • 6,7% au ales 8;
  • 4,5% au ales 9;
  • 48% au ales 10 (sigur voi merge la vot);
  • 1,1% au ales să nu răspundă la această întrebare.
sondaj de opinie INSCOP
SURSA FOTO: News.ro

PSD, în topul preferințelor alegătorilor

30,2% dintre persoanele chestionate au spus că ar vota cu PSD dacă duminică ar avea loc alegerile parlamentare. 20,1% ar vota cu PNL, iar 19,5% ar vota cu AUR.

  • 11,9% ar vota cu USR;
  • 5,2% ar vota cu S.O.S.;
  • 4,9% ar vota cu UDMR;
  • 2% ar vota cu PRO România;
  • 1,9% ar vota cu Partidul Verde;
  • 1,3% ar vota cu PMP;
  • 0,7% ar vota cu PUSL;
  • 0,6% ar vota cu Forţa Dreptei;
  • 0,3% ar vota cu REPER;
  • 1,3% dintre respondenţi ar vota cu alt partid politic.
sondaj de opinie INSCOP
SURSA FOTO: News.ro

Studiul de opinie a fost efectuat de INSCOP Research la solicitarea News.ro. Informațiile au fost colectate în intervalul 20 noiembrie-27 noiembrie, folosind metoda CATI (interviuri telefonice) și chestionare.

Eșantionul simplu, stratificat, a inclus 1.100 de respondenți, fiind reprezentativ pentru categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) ale populației neinstituționalizate a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Marja de eroare maximă admisă pentru date este de ± 2,95%, cu un nivel de încredere de 95%.

Despre INSCOP Research

INSCOP Research este o firmă privată specializată în cercetări sociale și marketing, fondată în anul 2013. Experiența acumulată de specialiștii INSCOP Research depășește două decenii în domeniul cercetărilor sociologice, comunicării publice, științelor politice și activităților academice.

În prezent, INSCOP Research se remarcă ca una dintre cele mai active și respectate instituții de cercetare a opiniei publice din România. Compania adoptă standarde etice riguroase și este recunoscută pentru calitatea și imparțialitatea produselor sale.

Studiile elaborate de INSCOP Research sunt referențiate în numeroase articole din presa românească și internațională, în rapoarte oficiale la nivel național și internațional, în evaluări specializate realizate de think-tank-uri prestigioase din România și din străinătate, precum și în publicații academice.

Portofoliul de servicii al INSCOP Research acoperă o gamă extinsă de oferte cantitative și calitative, inclusiv analize statistice destinate clienților corporate, instituțiilor internaționale și organizațiilor politice. Produsele INSCOP Research sunt fundamentate pe metodologii riguroase, implementate de echipe experimentate în colectarea datelor pe teren, telefonic sau online. Compania dispune de experți specializați în analiza complexă a datelor.

INSCOP Research se distinge prin abilitatea unică de a disemina masiv rezultatele cercetărilor în spațiul public, organizând evenimente și mediatizând rezultatele conform cerințelor și solicitărilor clienților săi.