Astfel, mai mult de trei sferturi dintre liderii educaţiei de top la nivel mondial cred că tehnologia poate juca un rol major în modul de învăţare al elevilor şi de predare al profesorilor, potrivit unui studiu global comandat de Cisco şi condus de Clarus Research Group, o companie cu sediul în Washington.
Oficalii europeni din educaţie consideră că finanţarea, securitatea online, o mai mare prezenţă la nivel european, şi capabilităţi puternice de cercetare şi infrastructură sunt cele mai mari probleme. Mai mult, 68% dintre oficialii unor licee şi universităţi europene de top consideră că o programă şcolară internaţională online este o mare oportunitate pentru extinderea programelor de învăţare la nivel mondial.
Înalţi funcţionari din educaţie din pieţele emergente consideră că problemele de predare de top cu care se confruntă astăzi sunt pregătirea pentru o economie globală, prezenţa elevilor şi a studenţilor şi şansele de angajare ale acestora. Dintre toate regiunile lumii, America Latină a evaluat aspiraţiile generale pentru educaţie şi efectul pozitiv pe care aceasta îl are în societate, ca fiind cele mai importante.
Studiul arată că profesorii din întreaga lume văd trei probleme în modul de învăţare:
•    Pregătirea elevilor şi studenţilor pentru a concura într-o economie globală şi contribuţia la asigurarea unui loc de muncă după absolvire, au fost menţionate de 83% dintre respondenţi ca probleme cheie. Elevii şi studenţii de azi au nevoie de un program şcolar de bază care să îi pregătească să se angajeze într-un ecosistem din ce în ce mai conectat, care necesită o înţelegere a modului de utilizare a tehnologiei pentru a concura în mod eficient şi pentru a deveni membri productivi ai forţei de muncă a viitorului.
•    Cei mai mulţi educatori, în proporţie de 85%, cred că tehnologia joacă un rol foarte important în modul de învăţare. Ei menţionează şi impactul pe care îl are tehnologia în încurajarea angajării şi participării elevilor şi studenţilor.
•    Necesitatea de programe şcolare care să permită elevilor şi studenţilor să dezvolte abilităţi de lucru în echipă şi capacităţi de învăţare pe bază de proiect, a fost menţionată de către 86% dintre educatori. Îmbunătăţirea comunicării cu părinţii, profesorii şi personalul din învăţământ este considerată critică.  
Rezultatele studiului conduc către un nou mod de învăţare, învăţarea conectată, care cere dezvoltarea aptitudinilor tehnologice, pentru a spori competitivitatea în cadrul învăţământului la nivel global.
În cadrul studiului, au fost realizate interviuri telefonice cu 500 de factori de decizie din domeniul educaţiei şi al tehnologiei din 14 ţări de pe 5 continente. La studiu au luat parte ţări precum Australia, Brazilia, China, Franţa, Germania, India, Italia, Japonia, Mexic, Rusia, Arabia Saudită, Africa de Sud, Emiratele Arabe Unite şi Marea Britanie. Jumătate dintre respondenţii studiului au fost oficiali din instituţii de învăţământ gimnazial, iar cealaltă jumătate a fost alcătuită din oficiali din licee şi universităţi.