Realizarea autostrăzii Arad – Timişoara – Lugoj a primit o bulă de de oxigen, prin prelungirea termenelor de finanţare a lucrărilor. Potrivit noului calendar, lucrările sunt din nou în grafic, iar sumele nu mai sunt în pericol de a fi anulate.

Ministerul de Finanţe a elaborat un proiect de HG care cuprinde Amendamentul 2 la contractul de finanţare între BEI şi România, pentru Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Banii vizează din proiectul autostrăzii Arad – Timişoara – Lugoj doar prima etapă, mai exact segmentul Arad – Timişoara.

Modificările sunt următoarele:
– data-limită a fost modificată de la 30 noiembrie 2008 la 15 februarie 2010
– data-limită după care sumele netrase se vor anula a fost modificată de la 31 martie 2009 la 15 iunie 2010
– data-limită de finalizare a proiectului este 31 decembrie 2011

Proiectul a fost întârziat în ultimii ani din cauza disputei continue asupra traseului unei autostrăzi spre Vest. În final, câştig de cauză a avut autostrada Transilvania, construită de Bechtel. Ieşirea din inactivitate a României a fost făcută mai mult sub ameninţarea Bruxelles-ului cu modificarea traseului Coridoarelor europene, astfel încât la Istanbul se va ajunge prin Serbia, iar România ar fi rămas pe dinafară.