Rezolvarea dilemei pare a fi prezentată de Scott și Julie Brusaw care, de câțiva ani, lucrează la prima autostradă solară – mai exact, la o șosea construită doar din panouri solare. Acum sunt pregătiți să demonstreze că se poate și un altfel de carosabil. Zona de test reprezintă o porțiune de 3,6 pe 11 metri, din nordul statului Idaho, aflat la o oră de granița cu Canada. Finanțată cu un grant de 750.000 de dolari de către Administrația Federală a Drumurilor, instalația de 5.700 de wați va fi finalizată în această lună.
Șoseaua are 3 componente și include LED-uri plus alte elemente de încălzire (pentru a ține zăpada și gheața deoparte), un strat de părți electronice (pentru a controla comunicațiile și lumina), respectiv un strat ce are rolul de a distribui energia către casele și fabricile din zonă (și, probabil, stațiile de încărcare a vehiculelor electrice). Mai exsită un canal care colectează și filtrează apa. Scott Brusaw a declarat că este puțin probabil ca un panou solar aplicat pe o șosea să genereze mai multă energie decât unul de pe o clădire, din cauza faptului că drumul nu poate fi orientat către unghiul potrivit atragerii soarelui. Însă, SUA dispune de o suprafață mai mare de șosele decât de clădiri și aplicarea panourilor pe drumuri este mai ușoară decât montarea lor pe case. Nu a fost însă calculat dacă costurile îmbrăcării autostrăzilor cu panouri solare sunt mai ridicate decât cele cu asfalt, deși potrivit estimărilor lui Brusaw, acestea ar fi de 3 ori mai mari.
Însă cel mai mare avantaj al drumurilor solare este acela că panourile se vor achita de la sine în condițiile în care energia poate fi utilizată în scopuri multiple și utile precum alimentarea becurilor pentru iluminatul public sau a zonelor de popas din proximitatea autostrăzilor. Există o posibilitate de a-ți încărca și mașina electric în timp ce se parcuge drumul. Mai mult, o autostradă care se curăță de zăpadă singură, datorită energiei solare, reprezintă o reducere uriașă de costuri.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/yi14nhBACEk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
PREMIERĂ Cum arată autostrada construită din panouri solare
4 mai 2013, 14:42
Ultima modificare în 4 mai 2013, 17:42
Sunt o grămadă de șosele care zac sub razele soarelui, nefolosindu-se de această sursă de energie. De ce nu ar putea un drum național sau o autostradă să colecteze energia solară, mai ales că este nevoie doar de o regândire a panourilor solare?
Etichete: energie solara,
panouri voltaice
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Cum să evităm ambuteiajele
- România bolnavă pierde anual 2,5 miliarde de euro
- Ce spitale private şi publice din România au fost acreditate în ultimii doi ani
- Leul s-a apreciat, vineri, cu 0,65 la sută în raport cu euro
- Sărbători cu licori alese
- Delta Dunării, asaltată de turiști. Pensiunile de lux, primele ocupate integral
- Proiecte din infrastructură, în valoare de 2 mld. euro, finanțate din fonduri structurale
- Vânzările de flote, salvarea comercianților auto
- După Volkswagen, și BMW raportează o scădere a profitului
- HARTA celei mai sărace ţări din lume! ESTE PLINĂ DE BOGĂŢII!