Ideea din spatele IndieFrame datează din anul 2009, când Cecilia Valsted și Lars Brusk erau implicați în realizarea documentarului Burma VJ. Filmul prezintă regimul militar din Burma, văzut prin ochii lui Joshua, un cameraman local, care a ales să lupte cu camera de filmat, în locul armelor. Documentarul a fost ulterior nominalizat la Premiile Oscar. În timpul filmărilor, cei doi jurnaliști au avut o revelație.
„Într-o lume în care propaganda este la ordinea zilei, avem nevoie să vedem lucrurile prin ochii unor oameni reali, să lăsăm vocea lor să fie auzită. Acesta este gândul din spatele IndieFrame, o nouă platformă de distribuție de conținut video, care unește în același loc jurnaliștii profesioniști și smartphone reporterii. În prezent, este foarte ușor să creezi conținut de calitate cu telefonul, oriunde te-ai afla. Nu ai nevoie de echipament fancy, care costă o avere. Oricine poate să încarce conținutul astfel creat în platformă, iar companiile media îl pot achiziționa direct, la un preț rezonabil”, a declarat Lars Brusk, co-fondator IndieFrame.
Smartphone reporterii care încarcă materiale în platformă sunt remunerați cu 80% din contravaloarea serviciului.
Alegerile parlamentare, potențial mare de conținut
IndieFrame este un serviciu global, însă cei doi jurnaliști au ales să lanseze platforma, în premieră mondială, în România, în contextul evenimentelor politice programate pentru perioada următoare.
„Motivul pentru care acum ne concentrăm pe România este simplu. Este o țară unde implicarea oamenilor în politică este mare, iar în 11 decembrie sunt alegeri parlamentare. Este un moment în care lupta împotriva propagandei este crucială. Vedem evenimentele recente din SUA. Vrem să încurajăm românii să relateze din propria lor perspectivă – obiectivă – aceste evenimente de maximă importanță”, a declarat Cecilia Valsted, co-fondator IndieFrame.
Aplicaţia este deja disponibilă în Google Play şi de la 1 decembrie în App Store. Utilizatorii pot fi anonimi, iar preţul minim pe care îl pot cere pentru un material este 1 dolar. Suma investită până în prezent în IndieFrame se ridică la 250.000 de dolari, iar în următorul an fondatorii se aşteaptă la 10 milioane de dolari.