Antreprenorul român Sorin Barbu, fondatorul lanțului de restaurante cu specific spaniol Alioli, deschide oficial porțile La Pescaderia, concept de magazin tip pescărie care deține singurul restaurant din Europa aprovizionat cu pește și fructe de mare de captură direct din portul Villajoyosa de lângă Alicante, Spania. Portul Villajoyosa din Spania este una din sursele principale de pește și fructe de mare de captură de unde se aprovizionează marile piețe en gros din Barcelona, Madrid și Valencia, cei mai importanți furnizori de pește proaspăt pentru țări precum Franța, Italia, Olanda și întreaga Europă.
Este pentru prima dată în istoria de zeci de ani a acestui port când o firmă privată non-spaniolă are acces direct la licitațiile zilnice, și aduce pește de captură la prima mână, în maxim 48h, fără să urmeze traseul standard din 4 pași: Port – Piețe de pește en gros din Spania – Piețe en detail din Europa și Restaurant.
“Este un moment istoric pentru industria de restaurante din Europa și, ca român, sunt extrem de încântat să pun România pe o hartă cheie în domeniul culinar din Spania. Clienții noștri se pot bucura de acum de produse la nivelul restaurantelor din capitale cu tradiție culinară, direct de la sursă. Deocamdată aducem o cantitate lunară de 1600 kg de pește, iar în acest moment avem în meniu aproximativ 30 de specii de pește și fructe de mare proaspete, între care specialități cum sunt creveții roșii și homarii albaștri. Cele mai vândute produse sunt barbunul, scorpia de mare, dorada sălbatică, lufărul, calamarul extra, caracatița și creveții roșii”, declară Sorin Barbu, fondator La Pescaderia by Alioli.
Conceptul de pescărie cu restaurant La Pescaderia are o bucătărie deschisă unde chef-ul internațional de origine italiană Andrea di Russo gătește personal produsele de pește pentru a fi consummate pe loc sau pentru a fi luate acasă. Principalele modalități de preparare se axează pe specificul spaniol și portughez la plită sau la cuptor.
Un element de inovație este investiția antreprenorului Sorin Barbu într-un sistem de livestreaming care le va permite în curând clienților să aleagă, din fața unui laptop sau a unui telefon mobil, produsele dorite direct din galantar, simulând astfel experiența de alegere a produselor din piața de pește.
“Prin acest concept ne-am asumat totodată și misiunea de a educa piața din România în privința diferenței majore care există între peștele de acvacultura (crescătorie) și peștele de captură, mai ales pentru sănătate. Peștele de acvacultură consumă hrană ce conține făina de pește și animală, antibiotice și antidepresive pentru că trăiesc în țarcuri și au tendința să se canibalizeze. În țările din vest nu se mai consumă deloc pește de baltă, considerat un pește sanitar, care este folosit doar pentru pescuit sportiv”, explică Sorin Barbu.
În ultimii 5 ani, un număr semnificativ de restaurante românești au evoluat către a le oferi clienților experiențe gastronomice deosebite.
“Principalele provocări în managementul restaurantelor din București sunt legate de stabilizarea și motivarea echipelor, având în vedere deficitul de personal, autenticitatea conceptului, accesul la materie primă proaspătă și consecvența calității produselor și a serviciilor. Noul parteneriat cu Portul de Peste Villajoyosa ne ajută să redăm și în Romania aceeași calitate a produselor și a serviciilor de care au parte și spaniolii. Un nou stil de viață sănătos. Pește de captură proaspăt, adus direct din port”, declară Bianca Barbu, co-fondator La Pescaderia.
Pentru La Pescaderia by Alioli, situată în Complexul Pipera Plaza pe Șoseaua București Nord 18 în orașul Voluntari, Sorin Barbu a început cu o investiție de 180.000 de euro și estimează la finele anului 2019 o cifră de afaceri de 350.000€. Săptămânal, peste 500 de clienți calcă pragul La Pescaderia, iar produsele proaspete sunt aduse de 8 ori pe lună.
Antreprenorul român Sorin Barbu are o experiență de peste 17 ani în domeniul HoReCa. Cele două restaurante, insula Alioli din Mega Image Barbu Văcărescu și restaurantul La Finca by Alioli, împreună cu cele două food truck-uri pe care le deține, i-au adus la finalul anului 2018 o cifră de afaceri de 1.230.000€.