Edilul general a precizat că este vorba despre o „premieră naţională”, deoarece Bucureştiul este primul oraş din România care va avea autobuze hibrid.
„Avem primul autobuz hibrid Mercedes Citaro, venit în Capitală. Este un prototip. Deja conducătorii auto pot să facă pregătire, iar din aprilie vin primele 20 de autobuze. La fel, şi în următoarele luni, câte 20 de autobuze hibrid în fiecare lună, până la atingerea numărului total de 130 de autobuze care vor veni în Capitală şi vor circula în special în zona centrală a oraşului. Iată, lupta cu poluarea continuă, sub toate formele, în special în dorinţa de a-i convinge pe cetăţeni să folosească mijloacele de transport în comun în detrimentul maşinii mici, proprietate personală”, a arătat Firea, într-o înregistrare video postată pe Facebook.
Autobuzele vor avea culoarea verde, o capacitate de 27 de locuri pe scaune şi 80 de locuri în picioare.
Pe 30 ianuarie, Gabriela Firea preciza că valoarea totală a contactului este de aproximativ 50 de milioane de Euro cu TVA inclus, iar garanţia este de 8 ani.
„Interiorul autobuzelor este modern, practic, dotat cu scaune tapiţate şi climatizare automată, cu o capacitate mare de transport călători, cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, este dotat cu prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atât furnizarea informaţiilor în timp real despre călătorie pasagerilor, precum şi furnizarea unor date importante despre starea de funcţionare a autobuzului către Societatea de Transport Bucureşti. O atenţie specială a fost acordată şi postului de conducere al şoferului, acesta beneficiind de dotări de ultimă generaţie care îi cresc siguranţa şi confortul, respectiv îi reduc sursele de stres sau oboseală”, menţiona primarul general.
Conform aceleiaşi surse, sistemul hibrid compact, adăugat versiunii de bază Mercedes Benz Citaro Euro 6, reprezintă „o soluţie sustenabilă, economică şi fiabilă”, necesitând o mentenanţă similară autobuzelor convenţionale.
„Tehnologia hibridă ce echipează aceste autobuze face ca motorul electric, dispus între motorul termic şi transmisia automată, să funcţioneze atât ca agregat de antrenare a roţilor, cât şi ca generator de energie atunci când autobuzul frânează, energie care este la rândul ei este stocată spre a fi folosită la punerea în mişcare a autovehiculului. Astfel, energia generată din frânare, pierdută în cazul autobuzelor convenţionale, este folosită acolo unde este nevoie de ea mai mult – la pornirile de pe loc constante, generate atât de plecările din staţiile S.T.B. cât şi de traficul urban aglomerat. Această calitate conduce la o reducere semnificativă a noxelor emise, cât şi a consumului de carburant”, mai arăta Firea, conform Agerpres.