Odată cu publicarea rezultatelor financiare din cel de-al doilea trimestru al anului 2020, cotidianul american The New York Times a anunţat miercuri, 5 august, că veniturile obţinute din mediul online le-au depăşit, pentru prima oară în istorie, pe cele generate de divizia print, informează DPA.
Astfel, prestigiosul cotidian a încasat 185,5 milioane de dolari din abonamente şi reclame online, faţă de 175,4 milioane de dolari generată de abonamentele la versiunea tipărită a ziarului, în perioada aprilie-iunie.
În acelaşi trimestru, The New York Times a atras 669.000 de abonaţi online, acesta fiind un record pentru publicaţie de la implementarea sistemului de abonamente digitale în 2011. Cotidianul a ajuns astfel la un număr total de 6,5 milioane de abonaţi.
Ce oferă varianta digitală a The New York Times?
Directorul executiv, Mark Thompson, consideră că trecerea companiei de la venituri din print la venituri din online reprezintă “o piatră de hotar în transformarea The New York Times”.
Cotidianul şi-a modificat tot mai mult modelul de business, pentru a depinde mai mult de abonamente online şi mai puţin de venituri din publicitate. Cheltuielile cu publicitatea au scăzut drastic în industria media în contextul pandemiei, iar The New York Times a fost şi el lovit puternic, confruntându-se cu o scădere de 44% a veniturilor din reclame în trimestrul doi din 2020.
Oferta digitală a cotidianului The New York Times include ştiri, podcasturi – precum popularul format „The Daily” – şi cuvinte încrucişate, scrie Agerpres.
Donald Trump întreţine o relaţie tensionată cu prestigiosul cotidian newyorkez, pe care îl numeşte adeseori “un eşec”. În pofida acestei animozităţi, The New York Times, considerat un ziar de factură liberală în abordările sale, publică cu regularitate articole în care citează surse din administraţia americană.