Prima mașină electrică 100% românească
România face pași importanți în dezvoltarea vehiculelor electrice, iar Clujul, în special, marchează un moment istoric în domeniul auto cu primul automobil electric „Made in Cluj” care a primit recent aprobarea de la Registrul Auto Român pentru a circula pe șoselele țării. Acest prototip impresionant, realizat cu atenție la detalii, a fost și înmatriculat, deși, în cazul în care ar fi disponibil pe piață, prețul său s-ar ridica la impresionanta sumă de 500.000 de euro.
Aspectul acestui automobil electric atrage cu siguranță privirile, cu detalii moderne și eticheta de „Made in Cluj.” Este construit în totalitate din fibră de carbon, o caracteristică care îi conferă nu doar o estetică uimitoare, dar și o greutate relativ mică de două tone. Cu o viteză maximă de 120 km/h, automobilul a fost limitat la această cifră în timpul testelor, potrivit Observator.
Interiorul vehiculului prezintă un design remarcabil, cu patru locuri și scaune tapitate cu piele ecologică, oferind un confort de neegalat pentru pasageri. Caroseria este construită astfel încât să ofere un nivel ridicat de siguranță, asemănător mașinilor de raliuri.
Mașina nu are cheie de contact
Unul dintre aspectele remarcabile ale acestui automobil electric este faptul că este o mașină digitală. Nu dispune de o cheie de contact sau de un schimbător de viteze. Totul este gestionat electronic, cu o consolă touchscreen. Oglinzile retrovizoare au fost înlocuite cu camere video. Șoferul poate urmări tot ce se întâmplă pe cele două ecrane aflate pe bord.
Una dintre caracteristicile inovatoare ale acestui automobil este faptul că nu utilizează chei fizice pentru a se deschide și închide. În schimb, sunt folosiți senzori. Procesul de omologare a vehiculului a presupus provocări considerabile, deoarece o cerință standard ar fi fost existența cheilor fizice, absente în acest caz.
RAR a anunțat un progres tehnic
Cu toate acestea, inspectorii de la Registrul Auto Român au considerat că lipsa cheilor fizice reprezintă un progres tehnic. Astfel, i s-a permis automobilului „Made in Cluj” să ruleze pe șoselele României și să dovedească calitățile tehnologice ale viitorului transport electric.