Compania de autostrăzi a scos la licitație cel mai mare contract pentru o lucrare de infrastructură, iar anunțul pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești, cel dintre Cornetu și Tigveni, în lungime de 37,4 km, a fost deja publicat în SEAP
Acest lucru înseamnă că România va avea prima autostradă de munte lansată vreodată. Proiectul prevede un tunel de 1,7 kilometri, 48 de poduri și viaducte de autostradă, un ecoduct și multe lucrări de amenajare. Anunțul de licitație prevede o durată de proiectare între 45 de luni și 77 de luni.
Cum se va desfășura procedura
În ceea ce privește desfășurarea procedurii, aceasta prevede două etape.
În primă fază va exista o preselecție a constructorilor, care trebuie să demonstreze că au expertiză și experiență în astfel de lucrări complicate, mai ales tuneluri și viaducte. Conform procedurii, se dau puncte cu cât constructorul ofertează o durată mai mică, dar nu se acceptă o perioadă de proiectare mai mică de 12 luni și nici o perioadă totală sub 45 de luni.
Legat de depunerea ofertelor preliminare, acestea urmează să fie depuse până pe 10 noiembrie, iar o lună mai târziu CNAIR speră să aibă ofertele finale de la cei selectați.
Vestea cea mare vine după ce în urmă cu puțin timp, Comisia Europeană a aprobat finanțarea cu 875,5 milioane de euro pentru autostrada Sibiu-Pitești din fondul de coeziune.
Mai exact, există ani suficienți pentru a acoperi construcția loturilor 1,4 și 5, din care patru nu este încă încredințat.
În ceea ce privește sumele pentru realizarea acestei lucrări, cele mai dificile segmente, 2 și 3, ar putea să coste împreună peste 1,8 miliarde de euro. Ele sunt și cele mai lungi, peste 30 de kilometri fiecare, și cele mai dificile, cu profil de munte.