Premieră în România! Vânzările de mașini electrice aproape s-au dublat. Analiză APIA
Așadar, datele APIA arată că, pe piaţa din România, la zece luni, topul pe mărci al autoturismelor şi autovehiculelor comerciale este condus de Dacia, cu 29.345 de unităţi; Ford, cu 9.528 unități; Toyota, cu 7.974 unități; Volkswagen, cu 7.918 unități; Renault, cu 7.727 unități; Hyundai, cu 7.478 unități; Skoda, cu 6.907 unități; Mercedes-Benz, cu 5.995 unități; Suzuki, cu 3.955 unități şi Peugeot, cu 3.205 unități.
La categoria autoturisme, în luna octombrie a acestui an, s-a înregistrat un volum de 9.496 unităţi, cu 23,5% mai mic decât în luna similară din 2020, însă pe ansamblul celor zece luni din 2021, există o creştere generală de 0,7%.
Segmentul SUV este pe prima poziţie
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,6% (+5,1 pp faţă de 2020), urmat de Clasa C (cotă de 28,2%, -5,2 pp) şi Clasa B (cotă de 20,8%, -0,3 pp).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în perioada ianuarie – octombrie, ponderea celor cu motorizare pe benzină a înregistrat o creştere de 0,4 pp faţă de primele zece luni din anul anterior, ajungând la 66,9%. Autoturismele cu motoare diesel au consemnat o scădere de 6,6 pp şi o cotă de 20,3% din total.
Totuși, mașinile electrice şi cele full hybrid ajung să deţină, după primele zece luni din 2021, o cotă de piaţă de 12,8%, dublu în comparaţie cu acelaşi interval din anul trecut (6,6%).
„Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele „verzi” au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+94%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+233,6%)”, este scris în analiza APIA.
La nivel general, din ianuarie şi până în octombrie, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 55% din total, persoanelor fizice revenindu-le restul de 45%.
În categoria autovehicule comerciale uşoare se înregistrează, după primele zece ale anului în curs, o creştere de 21,9%, faţă de acelaşi interval din 2020.