Potrivit lui David Morgan, șeful piloților Wizz Air, echipajul a respectat procedura standard pentru astfel de probleme, reușind să aducă la sol aeronava, fără a accidenta vreun pasager. Zborul București-Roma era efectuat cu o aeronavă Airbus A320, ce avea o vechime de 13 luni și mii de ore de zbor fără niciun incident. Service-ul avioanelor Wizz Air este asigurat de Lufthansa Technik.
Pentru bazele din România, Wizz Air are 13 astfel de aeronave, dintre care 7 sunt disponibile pentru București.
Nu se știe încă ce a cauzat problema trenului de aterizare, dar la Roma ancheta este în plină desfășurare, printre cei implicați fiind autoritățile pentru aviație din Italia și Ungaria, Lufthansa Technik și Airbus. Nici pagubele nu pot fi estimate încă pentru că avionul este securizat pe aeroportul din Roma pentru investigații.
Cronica incidentului
La bordul aeronavei se aflau 165 de pasageri și 6 mebri ai echipajului, din care 2 piloți. În timpul zborului nu au fost sesizate probleme. La apropierea de aeroportul din Ciampino, unde avionul trebuia, inițial, să aterizeze, partea stângă a trenului de aterizare nu a mai fucționat. Echipajul a efectuat o manevră de ocolire, încercând toate procedurile standar aplicate în astfel de cazuri (procedurile de depanare și declanșarea mecanismului de back up), însă fără succes, partea stângă a trenului de aterizare rămânând zăvorâtă. Căpitanul a decis aterizarea de urgență și a optat pentru cel mai apropiat aeroport care să permită o astfel de manevră în siguranță. Astfel, cursa de la București a fost direcționată către Fiumicino.
Pentru a evita orice probleme, echipajul a făcut transferul de carburant din rezervorul stâng către cel drept. Însoțitorii de bord au anunțat pasagerii și s-au demarat pregătirile pentru aterizarea de urgență. Toate serviciile de urgență de la Fiumicino au fost chemate pe pistă.
Aeronava a aterizat folosindu-se doar de partea dreaptă a trenului de aterizare și a rulat astfel 2,5 kilometri pe pistă, oprindu-se la marginea acesteia. Căpitanul a ordonat evacuarea obișnuită pentru aterizarea de urgență, aceasta efectuându-se sub asistența membrilor echipajului.
”Echipajul și-a făcut treaba excelent și noi suntem mândri de ei. Atât piloții cât și întoțitorii de bord sunt foarte instruiți pentru astfel de evenimente. Compania a investit 50 de milioane de euro pentru un noi centre de instruire a echipajului, iar low cost nu înseamnă standarde joase”, a spus David Morgan.
Deși inițial presa italiană a anunțat trei răniți, la scurtă vreme informația a fost rectificată. Patru pasageri au fost duși la spital pe motiv de stres, însă nu au fost spitalizați.
PREMIERĂ Incidentul Wizz Air de la Roma a fost primul de acest gen din istoria companiei
10 iunie 2013, 14:50
Ultima modificare în 10 iunie 2013, 17:50
Aterizarea de urgență a companiei low cost Wizz Air, efectuată cu succes de către echipaj, a fost primul incident semnificativ din istoria companiei.
Etichete: aeronava,
Wizz Air
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Jumătate din piaţa asigurărilor se clatină
- BREAKING NEWS: În cursa pentru CFR Marfă au rămas doar doi cumpărători
- Ce spun consumatori Industriali despre modificarea legislaţiei pentru energia regenerabilă
- Energia regenerabilă a devenit sperietoare pentru investitori
- Investiții de 9 milioane de lei pentru aeroportul cu mai puțin de 800 de pasageri în 2012
- Bancă, acuzată că și-a ajutat clienții cu bani să-și deschidă conturi ilegale în Elveția
- Tehnologii care au revoluționat medicina
- UPDATE Un avion Wizz Air ce a plecat de la București în această dimineata a aterizat forțat la Roma. Presa italiană raportează 3 răniți. Wizz Air o contrazice
- Cum face agricultură un român de 26 de ani care a învăţat în SUA: 10.000 de euro profit de pe 5 hectare
- Dan Șova: ”Autostrada Sebeș- Turda va trebui terminată până în 2016”