Testul a avut loc pe linia proprie de încercare din Salzgitter, Saxonia Inferioară (Germania). În următoarele luni va avea loc o campanie amplă de testare, atât în Germania, cât și în Republica Cehă, înainte ca trenul Coradia iLint să înceapă, din 2018, să efectueze primele curse de probă cu pasageri, pe ruta Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven (Germania).
Primele curse de probă care se desfășoară pe durata a patru săptămâni în Salzgitter urmăresc să confirme stabilitatea sistemului de alimentare cu energie bazat pe interacțiunea coordonată dintre unitatea de acționare, celula de combustibil și bateria vehiculului. De asemenea, este testată puterea de frânare, pentru a verifica interfața dintre frâna pneumatică și cea electrică.
Coradia iLint este primul tren de pasageri cu podea joasă din lume alimentat cu combustie pe bază de hidrogen. Acest tren cu zero emisii este silențios și emană doar abur și apă condensată. Coradia iLint este special pentru realizarea combinației între diferite elemente inovatoare: conversia ecologică a energiei, stocarea flexibilă a energiei în baterii și gestionarea inteligentă a puterii de tracțiune și a energiei disponibile. Bazat pe trenul diesel de referinţă Coradia Lint produs de Alstom, trenul Coradia iLint este potrivit, în special, pentru exploatare pe rețele neelectrificate, putând asigura o operare durabilă odată cu menținerea unei înalte performanțe.
„Acest parcurs de încercare reprezintă un punct de referință în ceea ce privește protecția mediului și inovarea tehnică. Cu trenul Coradia iLint și tehnologia sa pe bază de alimentare cu hidrogen, Alstom este primul producător din industria feroviară care oferă o alternativă cu zero emisii pentru trenurile de transport de persoane. Astăzi, noul nostru sistem de tracțiune, care și-a dovedit cu succes performanțele pe pista de încercare, este pentru prima dată utilizat pe un tren – un pas important către o mobilitate mai ecologică în Europa“, a declarat domnul Didier Pfleger, Vicepreședintele Alstom Germania și Austria.
Testele dinamice sunt efectuate la uzina din Salzgitter, la viteza de 80 km/h, precum și la Velim (Republica Cehă), la viteze de până la 140 km/h, viteza maximă pentru trenul Coradia iLint. În scopul desfășurării testelor, a fost realizată o stație de alimentare mobilă la Salzgitter, care pompează hidrogen gazos în rezervorul de presiune al trenului Coradia iLint. Hidrogenul utilizat pentru teste este produsul secundar al unui proces industrial, care este refolosit rațional ca deșeu. Pe termen lung, Alstom vizează să sprijine producția de hidrogen din energia eoliană.