Soluția se adresează atât persoanelor fizice și juridice, care vor putea să-și acceseze toate conturile bancare într-un singur loc, cât și tuturor companiilor care operează date financiar-bancare ale clienților, precum platformele de facturare, de management al finanțelor personale, IFN-urile sau furnizorii de servicii ERP, fiind gândită să fie implementată direct în platformele acestora.
„Smart Accounts este un produs headless (prin care serviciile bancare sunt integrate direct în platformele fintech, livrând conținut și experiență potrivite fiecărui canal și utilizator) care, prin intermediul API-urilor, aduce automatizarea integrală a tranzacțiilor și plăților potențialilor clienți, direct de la cont la cont. În prezent aceștia manevrează datele manual sau doar cu mici automatizări prin API-uri. Este o soluție de digitalizare și automatizare reală, accesibilă în 3 click-uri, într-o formă foarte simplă, într-un proces dinamic, cu date financiare live”, declară Mihaela Georgescu, Co-Fondator Smart Fintech.
„Din considerente de securitate, controlul asupra accesului la date rămâne la utilizatorul final, care permite acordarea consimțământului către platformele folosite pentru o perioadă de 90 de zile, cu posibilitatea ulterioară de prelungire”, completează Mihaela Georgescu.
Integrarea apropie băncile, companiile și clienții
Prin integrarea soluției de interogare de conturi în platformele proprii, businessurile care devin parteneri Smart Fintech au acces la date despre profilarea clienților proprii, lucru care le permite să ia decizii strategice bine informate în ceea ce privește ofertarea ulterioară de produse și servicii. Mai mult, partenerii integrați Smart Fintech nu mai sunt nevoiți să treacă prin procesul de autorizare, furnizorul terț de servicii autorizat acționând ca intermediar între bancă și aceștia.
„Partenerii noștri pot analiza comportamentul de cheltuire și calcula scorul de performanță al fiecărui profil de client, pentru ca ulterior să îi poată adresa oferte de produse și servicii optime, bazate pe contextul și profilul financiar al acestuia”, mai explică Ana-Maria Georgescu, Co-Fondator, Sales & Marketing Manager Smart Fintech.
De cealaltă parte, utilizatorul final, fie că este persoană fizică sau juridică, beneficiază de implementarea soluției Smart Accounts în platformele pe care le utilizează prin accesul la detaliile legate de conturi, tranzacții și istoricul lor, și solduri. Toate aceste informații facilitează realizarea unor previziuni financiare, precum și sesizarea oportunităților de economisire și de investire.
Compania a obținut autorizarea BNR
Dacă în Europa sunt 500 de furnizori terți autorizați, în România Smart Fintech este singura companie care a obținut autorizarea BNR și a pus deja pe piață într-un an de zile două produse de open banking de asemenea, autorizate de BNR – serviciul de inițiere de plăți – Smart Pay, iar acum serviciul de interogare de conturi – Smart Accounts. Un beneficiu major în a avea un furnizor local autorizat este faptul că echipa de suport este 100% locală, aspect important în procesul inițial de implementare a soluției și ulterior pe parcursul utilizării sale.
De asemenea, până în luna iunie 2022, atât Smart Pay, cât și Smart Accounts vor reuni cele mai importante 12 bănci din România, și Revolut, acoperind atât conturile de persoane fizice, cât și juridice.
Extinderea continuă și rapidă a listei de bănci este posibilă datorită SmartPG, hub-ul care furnizează integrarea normalizată a API-urilor bancare, în conformitate cu normele impuse de Autoritatea Bancară Europeană prin Directiva PSD2. SmartPG a fost dezvoltat de IT Smart Systems pe baza tehnologiei IBM Cloud API Connect și în prezent acoperă aproximativ 100 de bănci din România, Uniunea Europeană și Marea Britanie.
„Ne propunem ca până la finalul anului să avem încheiate 20 parteneriate pentru Smart Accounts și estimăm un volum de 500.000 interogări per bancă. Deja câțiva dintre partenerii noștri au testat produsul în SandBox (un mediu virtual izolat de testare care le permite utilizatorilor să ruleze programe și aplicații fără a le afecta), fiind mulțumiți de întreaga experiență și de oportunitățile disponibile, iar acum așteaptă lansarea pentru a putea finaliza implementarea în sistemul lor”, încheie Mihaela Georgescu.