Aceste investiții au ca obiectiv creșterea capacității pentru aeroportul din Cluj, astfel încât să ajungă să gestioneze până la 20 de milioane de pasageri anual.
Aeroportul Cluj, subiect la BVB
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tişe, a declarat într-o conferință de presă că a avut o discuție cu directorul aeroportului, care, ca urmare a întâlnirii, a discutat cu directorul Bursei de Valori București, Radu Hanga. În urma întâlnirii, au fost schimbate documente contabile pentru a verifica bonitatea și capacitatea financiară a aeroportului, pentru a determina ce ar putea fi realizat.
Tişe a menționat că dorința sa este ca Aeroportul Internațional „Avram Iancu” să poată atrage finanțare din mediul privat prin BVB, într-o formulă transparentă. Astfel, aeroportul ar emite obligațiuni care ar fi tranzacționate pe piața de capital, iar fondurile obținute ar putea fi utilizate fără a depinde de guvern sau alte proiecte.
Formula va fi transparentă
Tişe a subliniat că acești bani nu vor mai fi utilizați pentru prelungirea pistei.
„Am avut o discuţie cu directorul aeroportului, care, urmare a discuţiei cu mine, a avut o discuţie cu directorul Bursei de Valori Bucureşti, domnul Hanga. S-au întâlnit, m-am întâlnit şi eu cu ei, am făcut schimb de documente contabile, pentru a se verifica din punct de vedere al bonităţii şi al capacităţii financiare a aeroportului ce anume am putea face în esenţă.
Dorinţa mea ar fi ca pe Bursa de Valori Bucureşti, într-o formulă transparentă, să putem atrage finanţare din mediul privat, prin bursă, pentru aeroport. Ar însemna cea mai modernă formă de finanţare şi transparenţă şi ar fi primul aeroport din România care ar apela la finanţare prin BVB Bucureşti.
Înseamnă că aeroportul ar emite un număr de obligaţiuni pe care BVB le-ar putea tranzacţiona sub forma unor obligaţiuni prin care aeroportul s-ar împrumuta de pe piaţă sub forma emisiunilor de obligaţiuni, iar aceşti bani ar putea fi folosiţi de aeroport fără să mai stăm cu mâna întinsă la guvern sau la alte proiecte.
E clar că banii nu vor mai veni pentru prelungirea pistei”, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe.
Pot veni 200 – 300 de milioane de euro
Alin Tişe a adăugat că, prin această metodă, aeroportul din Cluj ar putea atrage între 200 și 300 de milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii și creșterea capacității acestuia, inclusiv pentru devierea Someșului și prelungirea pistei de decolare-aterizare.
El a exprimat încrederea că această abordare ar fi una de succes, având în vedere că, anul trecut, Consiliul Județean Cluj a emis obligațiuni județene prin Bursa de Valori București, reușind să atragă aproape 70 de milioane de euro de pe piață în doar două-trei zile.