Remuneraţia totală a lui Carlos Tavares pentru 2015 se situează la 5,24 milioane de euro (5,9 milioane de dolari), inclusiv salariul fix şi variabil şi stimulentele pe termen lung, faţă de 2,75 milioane de euro în 2014, se arată în raportul anual al celui de-al doilea producător auto european.
Carlos Ghosn, şeful Renault, a fost recompensat anul trecut cu 7,25 milioane de euro, în timp ce directorul general al Daimler AG, Dieter Zetsche, a obţinut 9,7 milioane de euro. Cel mai mare producător auto european, Volkswagen AG, încă nu a anunţat cifrele pentru 2015, l-a plătit în 2014 pe fost director general Martin Winterkorn cu 15,9 milioane de euro.
"Regret această majorare, care nu corespunde cu situaţia reală a angajaţilor aceste mari companii", a afirmat Manuel Valls la postul de radio RTL.
Majorarea a provocat dezbateri aprinse în Franţa, ministrul de Finanţe Michel Sapin apreciind-o ca "vătămătoare" şi avertizând că cei doi reprezentanţi ai statului francez în Consiliul de Administraţie al PSA vor vota împotrivă.
Miercuri, Tavares a afirmat că nu crede că majorarea va afecta negocierile viitoare cu sindicatele PSA.
Valls l-a numit pe Tavares "un mare lider", care a ajutat PSA să revină pe profit, dar a adăugat: "sentimentul de a nu fi conectat la realitatea cu care se confruntă poporul francez şi angajaţii companiei este un semnal negativ".
Statul francez deţine o participaţie de 14% în Peugeot şi are două locuri în Consiliul de Administraţie, în urma pachetului de asistenţă financiară de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng deţine 14% din producătorul auto francez.
În 2015, PSA Peugeot Citroen a înregistrat un profit înainte de taxe de 899 milioane de euro, după pierderi de 706 milioane de euro în 2014, pe fondul reducerii de costuri şi îmbunătăţirii pieţei auto europene. Dar sindicatele susţin că aceste rezultate au venit cu un cost. În 2013, compania a ajuns la un acord cu sindicatele privind o serie de concedieri şi îngheţarea salariilor timp de trei ani.
Laurent Berger, şeful sindicatului CFDT, susţine că pachetul salarial al lui Carlos Tavares afectează coeziunea socială şi a cerut decenţă din partea companiei.
Carlos Tavares "nu este plătit atât de mult comparativ cu alţi conducători de companii auto. Plata este legată de performanţa grupului şi de redresarea sa", a afirmat un purtător de cuvânt al Peugeot.
În 2014, Carlos Tavares a plecat de la Renault pentru a prelua postul de director general al PSA Peugeot Citroen. Anul trecut, statul francez a votat şi împotriva pachetului salarial al lui Carlos Ghosn, şeful Renault, care a fost recompensat cu 7,2 milioane de euro în 2014. AGERPRES