Alteța Sa Regală Principele Radu, prezent la eveniment, a declarat: „Dacă aș vedea premiile extinse și către cei din ospitalitatea Chișinăului nu m-aș simți deloc internațional, m-aș simți acasă”.
Casa Timiș, cel mai bun restaurant din România
Astfel, potrivit unui sondaj Hospitality Culture Institute, aplicat antreprenorilor și profesioniștilor cu funcții de conducere în HoReCa, prezenți la Romanian Hospitality Awards s-a ajuns la o concluzie clară. Până la 89% dintre aceștia afirmă că principala preocupare legată de politicile guvernamentale este reprezentată de impactul fiscal al schimbărilor legislative.
Iar 9% afirmă că reglementările privind igiena și siguranța alimentelor reprezintă principala preocupare. Doar 1% declară că cel mai important motiv de îngrijorare este reprezentat de apariția unor noi restricții de călătorie.
În ceea ce privește evoluția profitabilității în HoReCa în anul 2024, 39.8% dintre liderii industriei anticipează că aceasta își va păstra marjele curente. Apoi, 30.4% se așteaptă la o creștere ușoară a profitabilității. Asta în vreme ce 18.3% anticipează o ușoară scădere a marjelor.
Industria HoReCa spune stop angajărilor în 2024
76.2% dintre liderii industriei HoReCa anunță că nu vor lansa noi campanii de recrutare în 2024. Cu toate acestea, 72.5% dintre respondenți afirmă că au în plan programe de formare și dezvoltare a personalului actual.
Nu în ultimul rând, 63.9% dintre respondenți susțin că inovarea în meniu și servicii reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024. În vreme ce 15.7% mizează pe reducerea costurilor operaționale.
Totodată, 15.2% dintre respondenți afirmă că investițiile în marketing și publicitate reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024.
Romanian Hospitality Awards: Performerii anului în HoReCa
Cea de-a V-a ediție a Romanian Hospitality Awards, organizată cu sprijinul UniCredit Bank, s-a desfășurat în prezența a 760 de antreprenori și profesioniști din HoReCa și industriile conexe. Cuvântul de Deschidere a Galei a fost susținut de Alteța Sa Regală Principele Radu. Acesta a îndemnat crearea de punți între ospitalitatea de pe cele două maluri ale Prutului.
„O mare parte a felului în care Coroana se exprimă spre societate este cea a ospitalității. De aceea înțelegem, poate mai bine ca oricine, cât de complicat este ceea ce faceți dumneavoastră, pentru că, la rândul nostru, servim această profesie, indirect, în fiecare zi. (…) Înaltul Patronaj nu impune nicio constrângere. Aș vrea doar să fac o propunere gazdelor noastre.
Poate că, în anii următori, o să aveți suficientă forță și dorință de a alătura familiei ospitalității românești și pe cei din Republica Moldova. Este o țară care, la configurația ei actuală, nu va avea niciodată posibilitatea să facă ceea ce faceți dumneavoastră și pe ei nu îi deosebește de noi nimic. Nici nu îi separă de noi nimic, în realitate, decât în mintea noastră”, a specificat Alteța Sa.
Remarcabilitate
„Unii dintre ei sunt remarcabili. Noi, când îi vizităm în comunitățile din lume, îi vizităm mereu în marea comunitate românească și mica comunitate moldoveană de români, așa că punțile pe care profesia le creează și care sunt mult mai solide decât oricare alte punți vor face un foarte mare bine celor de acolo.
Nu e vina lor că Dumnezeu a vrut ca ei să se nască acolo și noi aici. Așa că, dacă aș vedea premii extinse și către cei din ospitalitatea Chișinăului sau a orașului Bălți, nu m-aș simți deloc internațional, m-aș simți acasă”, a continuat Principele Radu.
În urma votului unui juriu format din 130 de profesioniști HoReCa, cea de-a cincea ediție a Romanian Hospitality Awards și-a aflat marii câștigători.
Casa Timiș a fost unul dintre cele mai premiate branduri în cadrul Galei, acesta ocupând locul I la categoriile „Cel mai bun restaurant” și „Cea mai bună comunicare în HoReCa”, locul al II-lea la categoria „Epic Visits” și locul al III-lea la categoria „Cel mai bun hotel”.
Alex Petricean a fost desemnat „Cel mai bun chef din România”, în vreme ce brandul său, NOUA, a câștigat alte trei distincții.
Rezultate Romanian Hospitality Awards 2023:
Cel mai bun restaurant
Locul I: Casa Timiș
Locul II: NOUA
Locul III: Kaiamo
Cel mai bun chef:
Locul I: Alex Petricean
Locul II: Adrian Hădean
Locul III: Oana Coantă
Cel mai bun antreprenor:
Locul I: Dragoș Petrescu
Locul I BIS: Radu Savopol
Locul II: Liviu Popescu
Locul III: Daniel Mischie
Cel mai bun bar/pub:
Locul I: Biutiful
Locul II: Expirat
Locul III: Nomad Skybar
Cea mai bună cafenea:
Locul I: Origo
Locul II: Steam
Locul III: Beans & Dots
Cel mai bun hotel:
Locul I: Hotel Marmorosch
Locul II: Teleferic Grand Hotel
Locul III: Casa Timiș
Cel mai bun club:
Locul I: Fratelli
Locul II: Loft
Locul III: Expirat
Cea mai bună cofetărie:
Locul I: French Revolution
Locul II: Mara Mura
Locul III: Zexe Braserie
Cel mai bun app de delivery:
Locul I: Glovo
Locul II: Tazz
Locul III: Bolt Food
Cel mai bun brand de delivery:
Locul I: Jerry’s Pizza
Locul II: City Grill Delivery
Locul III: LifeBox
Cel mai bun QSR (Quick Service Restaurant)
Locul I: Vivo – Fusion Food Bar
Locul II: Avocadoo
Locul III: Dristor Kebap
Epic Visits:
Locul I: Singureni Manor
Locul II: Casa Timiș
Locul III: Zabola Estate
Cea mai bună companie de catering:
Locul I: City Grill
Locul II: Fratelli Catering
Locul III: Flavours
Cel mai bun furnizor:
Locul I: Metro
Locul II: Macromex
Locul III: ParmaFood
Cea mai bună deschidere:
Locul I: NOUA B.A.R.
Locul II: La Hambar – Singureni Manor
Locul III: InterContinental Athénée Palace Bucharest
Cel mai innovator brand:
Locul I: 5 to go
Locul II: KANE
Locul III: Fratelli
Cel mai bun truck de street food:
Locul I: Arrosticini
Locul II: Meat Busters
Locul III: Burger Van
Cea mai bună comunicare în ospitalitate:
Locul I: Casa Timiș
Locul II: 5 to go
Locul III: Tazz
Cea mai bună deschidere – Votul Publicului:
Locul I: Eshte
Locul II: DeSoi
Locul III: NOUA B.A.R.
Premiu Special de Excelență – Simona Constantinescu, CEO Ana Hotels
Premiu Special de Excelență în jurnalism – Carmen Filote Ionescu, red-șef Trends HRB
Romanian Hospitality Awards
Romanian Hospitality Awards reprezintă cel mai amplu proiect de recunoaștere și premiere a excelenței din industria ospitalității, organizat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române.
În fiecare an, peste 130 de membri ai juriului, antreprenori și profesioniști de top, nominalizează și votează performerii anului în HoReCa, în cadrul a 18 categorii de jurizare. Întregul proces de votare este auditat de cea mai mare firmă de avocatură din Sud-Estul Europei, Țuca Zbârcea & Asociații.
Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate.
Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest.