Premiul pentru „Cel mai bun restaurant din România” ajunge la Casa Timiș

Alteta Sa Regala Principele Radu_Romanian Hospitality Awards 2023

Alteta Sa Regala Principele Radu_Romanian Hospitality Awards 2023

Pe 18 octombrie, la Ateneul Român, a avut loc cea de-a cincea ediție a Romanian Hospitality Awards. Acest eveniment se află sub Înaltul Patronaj al Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. Cei peste 760 de participanți au sărbătorit performerii anului în HoReCa. De asemenea, au vorbit, totodată, despre planurile industriei în 2024.

Alteța Sa Regală Principele Radu, prezent la eveniment, a declarat: „Dacă aș vedea premiile extinse și către cei din ospitalitatea Chișinăului nu m-aș simți deloc internațional, m-aș simți acasă”.

Casa Timiș, cel mai bun restaurant din România

Astfel, potrivit unui sondaj Hospitality Culture Institute, aplicat antreprenorilor și profesioniștilor cu funcții de conducere în HoReCa, prezenți la Romanian Hospitality Awards s-a ajuns la o concluzie clară. Până la 89% dintre aceștia afirmă că principala preocupare legată de politicile guvernamentale este reprezentată de impactul fiscal al schimbărilor legislative.

Iar 9% afirmă că reglementările privind igiena și siguranța alimentelor reprezintă principala preocupare. Doar 1% declară că cel mai important motiv de îngrijorare este reprezentat de apariția unor noi restricții de călătorie.

În ceea ce privește evoluția profitabilității în HoReCa în anul 2024, 39.8% dintre liderii industriei anticipează că aceasta își va păstra marjele curente. Apoi, 30.4% se așteaptă la o creștere ușoară a profitabilității. Asta în vreme ce 18.3% anticipează o ușoară scădere a marjelor.

Industria HoReCa spune stop angajărilor în 2024

76.2% dintre liderii industriei HoReCa anunță că nu vor lansa noi campanii de recrutare în 2024. Cu toate acestea, 72.5% dintre respondenți afirmă că au în plan programe de formare și dezvoltare a personalului actual.

Nu în ultimul rând, 63.9% dintre respondenți susțin că inovarea în meniu și servicii reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024. În vreme ce 15.7% mizează pe reducerea costurilor operaționale.

Totodată, 15.2% dintre respondenți afirmă că investițiile în marketing și publicitate reprezintă principala strategie prin care își propun să rămână competitivi în 2024.

Romanian Hospitality Awards: Performerii anului în HoReCa

Cea de-a V-a ediție a Romanian Hospitality Awards, organizată cu sprijinul UniCredit Bank, s-a desfășurat în prezența a 760 de antreprenori și profesioniști din HoReCa și industriile conexe. Cuvântul de Deschidere a Galei a fost susținut de Alteța Sa Regală Principele Radu. Acesta a îndemnat crearea de punți între ospitalitatea de pe cele două maluri ale Prutului.

„O mare parte a felului în care Coroana se exprimă spre societate este cea a ospitalității. De aceea înțelegem, poate mai bine ca oricine, cât de complicat este ceea ce faceți dumneavoastră, pentru că, la rândul nostru, servim această profesie, indirect, în fiecare zi. (…) Înaltul Patronaj nu impune nicio constrângere. Aș vrea doar să fac o propunere gazdelor noastre.

Poate că, în anii următori, o să aveți suficientă forță și dorință de a alătura familiei ospitalității românești și pe cei din Republica Moldova. Este o țară care, la configurația ei actuală, nu va avea niciodată posibilitatea să facă ceea ce faceți dumneavoastră și pe ei nu îi deosebește de noi nimic. Nici nu îi separă de noi nimic, în realitate, decât în mintea noastră”, a specificat Alteța Sa.

Remarcabilitate

„Unii dintre ei sunt remarcabili. Noi, când îi vizităm în comunitățile din lume, îi vizităm mereu în marea comunitate românească și mica comunitate moldoveană de români, așa că punțile pe care profesia le creează și care sunt mult mai solide decât oricare alte punți vor face un foarte mare bine celor de acolo.

Nu e vina lor că Dumnezeu a vrut ca ei să se nască acolo și noi aici. Așa că, dacă aș vedea premii extinse și către cei din ospitalitatea Chișinăului sau a orașului Bălți, nu m-aș simți deloc internațional, m-aș simți acasă”, a continuat Principele Radu.

În urma votului unui juriu format din 130 de profesioniști HoReCa, cea de-a cincea ediție a Romanian Hospitality Awards și-a aflat marii câștigători.

Casa Timiș a fost unul dintre cele mai premiate branduri în cadrul Galei, acesta ocupând locul I la categoriile „Cel mai bun restaurant” și „Cea mai bună comunicare în HoReCa”, locul al II-lea la categoria „Epic Visits” și locul al III-lea la categoria „Cel mai bun hotel”.

Alex Petricean a fost desemnat „Cel mai bun chef din România”, în vreme ce brandul său, NOUA, a câștigat alte trei distincții.

Rezultate Romanian Hospitality Awards 2023:

Cel mai bun restaurant

Locul I: Casa Timiș

Locul II: NOUA

Locul III: Kaiamo

Cel mai bun chef:

Locul I: Alex Petricean

Locul II: Adrian Hădean

Locul III: Oana Coantă

Cel mai bun antreprenor:

Locul I: Dragoș Petrescu

Locul I BIS: Radu Savopol

Locul II: Liviu Popescu

Locul III: Daniel Mischie

Cel mai bun bar/pub:

Locul I: Biutiful

Locul II: Expirat

Locul III: Nomad Skybar

Cea mai bună cafenea:

Locul I: Origo

Locul II: Steam

Locul III: Beans & Dots

Cel mai bun hotel:

Locul I: Hotel Marmorosch

Locul II: Teleferic Grand Hotel

Locul III: Casa Timiș

Cel mai bun club:

Locul I: Fratelli

Locul II: Loft

Locul III: Expirat

Cea mai bună cofetărie:

Locul I: French Revolution

Locul II: Mara Mura

Locul III: Zexe Braserie

Cel mai bun app de delivery:

Locul I: Glovo

Locul II: Tazz

Locul III: Bolt Food

Cel mai bun brand de delivery:

Locul I: Jerry’s Pizza

Locul II: City Grill Delivery

Locul III: LifeBox

Cel mai bun QSR (Quick Service Restaurant)

Locul I: Vivo – Fusion Food Bar

Locul II: Avocadoo

Locul III: Dristor Kebap

Epic Visits:

Locul I: Singureni Manor

Locul II: Casa Timiș

Locul III: Zabola Estate

Cea mai bună companie de catering:

Locul I: City Grill

Locul II: Fratelli Catering

Locul III: Flavours

Cel mai bun furnizor:

Locul I: Metro

Locul II: Macromex

Locul III: ParmaFood

Cea mai bună deschidere:

Locul I: NOUA B.A.R.

Locul II: La Hambar – Singureni Manor

Locul III: InterContinental Athénée Palace Bucharest

Cel mai innovator brand:

Locul I: 5 to go

Locul II: KANE

Locul III: Fratelli

Cel mai bun truck de street food:

Locul I: Arrosticini

Locul II: Meat Busters

Locul III: Burger Van

Cea mai bună comunicare în ospitalitate:

Locul I: Casa Timiș

Locul II: 5 to go

Locul III: Tazz

Cea mai bună deschidere – Votul Publicului:

Locul I: Eshte

Locul II: DeSoi

Locul III: NOUA B.A.R.

Premiu Special de Excelență – Simona Constantinescu, CEO Ana Hotels

Premiu Special de Excelență în jurnalism – Carmen Filote Ionescu, red-șef Trends HRB

Romanian Hospitality Awards

Romanian Hospitality Awards reprezintă cel mai amplu proiect de recunoaștere și premiere a excelenței din industria ospitalității, organizat sub Înalt Patronajul Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române.

În fiecare an, peste 130 de membri ai juriului, antreprenori și profesioniști de top, nominalizează și votează performerii anului în HoReCa, în cadrul a 18 categorii de jurizare. Întregul proces  de votare este auditat de cea mai mare firmă de avocatură din Sud-Estul Europei, Țuca Zbârcea & Asociații.

Romanian Hospitality Awards este un proiect dezvoltat de Hospitality Culture Institute, centru de resurse pentru antreprenorii din ospitalitate. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărtăși know-how și soluții aplicate.

Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, Hospitality Culture Research, Intimate Roundtable Conversations și Urbea Food Fest.