În numai şase ani de la renaşterea sa, marca de origine română Dacia şi-a asigurat efectiv în Europa de Vest o piaţă de desfacere superioară celei a Honda, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Chevrolet, Alfa Romeo şi a altor mărci existente de decenii în peisajul industriei auto. Ce ar putea determina alte mărci să intre pe segmentul low-cost? Este foarte probabil ca cererea presantă a pieţelor emergente pentru maşini cu dotări de bază să-i determine pe constructori să dezvolte modele cu costuri scăzute.
Ca şi prima Dacia Logan, destinată iniţial ţărilor din Est, aceste modele ar putea fi exportate progresiv către pieţele mature în criză, estimează La Derniere Heure. Vom vedea curând noul Peugeot 301, iniţial conceput pentru pieţele emergente, şi în Europa de Vest? Grecia, cu situaţia sa economică puţin de invidiat, figurează deja pe lista de distribuţie.
Fără a cădea în logica low-cost-ului, care impune un nivel de confort destul de spartan, noua Skoda Rapid lansată pe pieţele europene este concepută în primul rând pentru a seduce clientela asiatică, indiană şi rusă. Modelul este de altfel vârful de lance al strategiei Skoda pentru atingerea unei producţii anuale de 1,5 milioane de unităţi în 2018, respectiv aproape dublu comparativ cu momentul actual.
Motiv pentru care aceasta oferă o caroserie în trei volume şi nu un hayon, mai popular în Europa, şi renunţă şi la unele dotări devenite obişnuite pentru clienţii europeni din acest segment.
Grupul Volkswagen ar putea merge şi mai departe în demersul său low-cost şi să concureze direct Dacia, scrie La Derniere Heure. Pentru a-şi atinge obiectivul de a deveni primul constructor mondial din industria auto, grupul german a anunţat că ar putea lansa producţia unei familii de autovehicule de gen în termen de doi ani. Un semn în acest sens ar putea fi faptul că Volkswagen a cumpărat recent drepturile asupra fostei mărci germane Wartburg, mai scrie cotidianul belgian.
Sursa: Agerpres
Presa belgiană laudă rețeta de business Dacia
14 ianuarie 2013, 10:29
Ultima modificare în 14 ianuarie 2013, 12:29
Succesul tot mai mare al low-cost-ului în Europa, dovedit de renaşterea Dacia, i-ar putea determina şi pe alţi constructori de automobile să urmeze acelaşi model, scrie luni ziarul belgian La Derniere Heure.
Etichete: dacia,
low cost,
peugeot,
skoda,
volkswagen
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Ponta: Anul acesta vom face un nou sistem de salarizare, raportat la sistemul de valori
- Moody’s retrogradează cu trei trepte ratingul Ciprului
- Pachetul legislativ privind combaterea evaziunii fiscale va fi modificat
- Ce planuri are Relu FENECHIU pentru eficientizarea companiilor din TRANSPORTURI
- Fenechiu: ”Aştept decizia finală a CSAT pentru a privatiza 20% din CFR Marfă”
- Răzvan Macici, românul care face vin pe două emisfere: “Vinurile româneşti sunt din ce în ce mai bune, ar merge la export”
- Cererea de petrol din Europa se află la minimul ultimilor 20 de ani
- EFE: Aproape un sfert din populaţia României se află sub limita sărăciei
- Ce mai înseamnă luxul în ziua de azi?
- Sergiu Neguț: Măsura anunțată de ministrul Sănătății este ŞOCANTĂ şi îndepărtează România de Europa