Ultimul val al Studiului Naţional de Audienţă (SNA) realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), din luna iulie, aduce o veste bună pentru editorii de presă scrisă din România: cu foarte puţine excepţii, ziarele şi revistele au câştigat cititori. Declinul general al pieţei presei scrise din ţara noastră este un fenomen de altminteri global; săptămåna trecută, un ziar vechi şi cu mare reputaţie din SUA, Christian Science Monitor, s-a mutat pe internet, cu exce
Ultimul val al Studiului Naţional de Audienţă (SNA) realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), din luna iulie, aduce o veste bună pentru editorii de presă scrisă din România: cu foarte puţine excepţii, ziarele şi revistele au câştigat cititori. Declinul general al pieţei presei scrise din ţara noastră este un fenomen de altminteri global; săptămåna trecută, un ziar vechi şi cu mare reputaţie din SUA, Christian Science Monitor, s-a mutat pe internet, cu excepţia unei ediţii tipărite de weekend. Liderul pieţei romåneşti, Libertatea, a ajuns la o medie de 1.353.000 de cititori pe ediţie, cu 53.000 mai mulţi decåt la valul anterior, din aprilie, în timp ce Evenimentul zilei s-a stabilizat la 547.000 de cititori în medie pe ediţie. În segmentul ziarelor de referinţă, au înregistrat creşteri Romånia liberă (253.000 de cititori, cu 32.000 mai mulţi comparativ cu valul precedent) Gåndul (225.000 de cititori, cu 34.000 mai mulţi) şi Cotidianul (210.000 de cititori, cu 11.000 în plus). Pe de altă parte, singurul titlu de referinţă a cărui audienţă a scăzut este Jurnalul naţional – de la 742.000 de cititori la 736.000.
Absolut toate ediţiile de duminică ale ziarelor au afişat majorări ale audienţei. Liderul, Libertatea de Duminică, a atins nivelul de 772.000 de cititori în medie pe ediţie, în vreme ce singurul concurent de pe acest segment, Click de duminică, a înregistrat o creştere de 27%, dar pornind de la o bază relativ mică – de la 215.000 de cititori în valul din aprilie la 273.000 în cel mai recent.
În ceea ce priveşte ziarele de sport, Gazeta Sporturilor continuă să se îndepărteze de Pro Sport; titlul editat de trustul Intact a ajuns la 750.000 de cititori pe ediţie (o creştere cu 72.000 faţă de valul anterior), în timp ce acela din portofoliul Publimedia a mai cåştigat 51.000 de cititori, ajungånd la 587.000. Totuşi, bătălia nu este deloc tranşată în ceea ce priveşte ediţiile de duminică ale celor doi competitori: astfel, Pro Sport de Duminică a urcat de la 553.000 de cititori la 621.000, în timp ce Gazeta Sporturilor de Duminică, în ciuda faptului că „pornea ca favorită“, cu 582.000 de cititori pe ediţie, a urcat la doar 613.000.