Relansarea revistei BusinessWeek pe piața chineză a oferit publicației China Daily un bun motiv pentru a face o analiză a pieței de reviste din marele stat asiatic. Mai ales că toate cele 350.000 de copii tipărite au dispărut de pe tarabe în doar câteva zile. Astfel, conform General Administration of Press and Publication (GAPP), profitul realizat în 2010 de publisherii celor peste 9.000 de reviste a crescut cu nu mai puțin de 50% față de anul anterior până la valoarea de 1.9 miliarde yuani (298,7 millioane USD). Asta în timp ce vânzările au crescut cu doar 4,1% până la 15,7 miliarde yuani.
Jurnaliștii chinezi de la China Daily menționează că, în timp ce principalul factor care a dus la prăbușirea pieței media din alte zone ale lumii a fost scăderea dramatică a volumului și valorii contractelor de publicitate, în China cheltuielile pentru publicitate sunt în plin avânt.
Thomas Gorman, președinte și redactor-șef al Fortune China, este de părere că, în acest an, cheltuielile pentru publicitate în reviste vor crește 15,2% până la 54,8 miliarde USD. De altfel, dacă Bloomberg BusinessWeek abia a fost lansată, în noiembrie, Fortune China, care a intrat pe piață în 1996, și-a majorat tirajul de la 50.000 de copii la 182.000. Gorman susține că pe piața chineză se vând acum circa 150 de reviste cu profil economic.
Sursa: China Daily
Presa devine tot mai profitabilă… în China
18 decembrie 2011, 23:05
Ultima modificare în 19 decembrie 2011, 01:05
În timp ce, la nivel mondial, afacerile cu ziare și reviste sunt într-un declin pronunțat iar numărul de titluri care dispar este în continuă creștere, în China situația este exact pe dos. Zeci de reviste au fost lansate doar în ultimul an, ridicând numărul de titluri la 9.884.
Etichete: china,
presa,
profit
Publicat in categoriile: Știri Mondene
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Mondene
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Care au fost cele mai piratate seriale TV în 2011
- Obama le-a interzis fiicelor sale să intre pe Facebook. Află de ce!
- Filmele autohtone, tot mai nepopulare printre români: clasamentul celor mai „de succes” producţii româneşti în 2011
- Ce noutăţi aduce Naşul TV în televiziunea românească
- Facebook lansează un serviciu de mesagerie pentru paginile de brand
- Facebook Timeline poate fi accesat şi din România
- Radu Moraru a primit licenţa CNA pentru Naşul TV
- STUDIU: Peste jumătate din populaţia adultă a României nu a utilizat niciodată Internetul
- Dinu Patriciu: angajaţii de la Adevărul îşi primesc salariile până la Crăciun
- Biografia lui Steve Jobs, cea mai vândută carte din SUA pe Amazon