În timp ce, la nivel mondial, afacerile cu ziare și reviste sunt într-un declin pronunțat iar numărul de titluri care dispar este în continuă creștere, în China situația este exact pe dos. Zeci de reviste au fost lansate doar în ultimul an, ridicând numărul de titluri la 9.884.
Relansarea revistei BusinessWeek pe piața chineză a oferit publicației China Daily un bun motiv pentru a face o analiză a pieței de reviste din marele stat asiatic. Mai ales că toate cele 350.000 de copii tipărite au dispărut de pe tarabe în doar câteva zile. Astfel, conform General Administration of Press and Publication (GAPP), profitul realizat în 2010 de publisherii celor peste 9.000 de reviste a crescut cu nu mai puțin de 50% față de anul anterior până la valoarea de 1.9 miliarde yuani (298,7 millioane USD). Asta în timp ce vânzările au crescut cu doar 4,1% până la 15,7 miliarde yuani.
Jurnaliștii chinezi de la China Daily menționează că, în timp ce principalul factor care a dus la prăbușirea pieței media din alte zone ale lumii a fost scăderea dramatică a volumului și valorii contractelor de publicitate, în China cheltuielile pentru publicitate sunt în plin avânt.
Thomas Gorman, președinte și redactor-șef al Fortune China, este de părere că, în acest an, cheltuielile pentru publicitate în reviste vor crește 15,2% până la 54,8 miliarde USD. De altfel, dacă Bloomberg BusinessWeek abia a fost lansată, în noiembrie, Fortune China, care a intrat pe piață în 1996, și-a majorat tirajul de la 50.000 de copii la 182.000. Gorman susține că pe piața chineză se vând acum circa 150 de reviste cu profil economic.
Sursa: China Daily