Publicatiile economice au reusit sa atraga in acest interval de timp aproximativ 9,9% din acest volum, adica 4.714.086 dolari. Volumul de publicitate pe care "au pus mana" publicatiile cu profil economic este substantial, mai cu seama daca-l comparam cu cel atras de revistele pentru femei (9,4%) si ziarele regionale (10%). Fireste, ziarele nationale si-au "tras partea leului", inghitind un volum de publicitate de 25.135.764 dolari, care reprezinta mai bine de 53,1% din cheltuielile totale in pre
Publicatiile economice au reusit sa atraga in acest interval de timp aproximativ 9,9% din acest volum, adica 4.714.086 dolari. Volumul de publicitate pe care „au pus mana” publicatiile cu profil economic este substantial, mai cu seama daca-l comparam cu cel atras de revistele pentru femei (9,4%) si ziarele regionale (10%). Fireste, ziarele nationale si-au „tras partea leului”, inghitind un volum de publicitate de 25.135.764 dolari, care reprezinta mai bine de 53,1% din cheltuielile totale in presa scrisa.
Fata de aceeasi perioada a anului trecut, cheltuielile brute de publicitate in presa economica au crescut in acest an cu 323%. Au aparut doi jucatori importanti pe aceasta piata, Ziarul Financiar, cu un volum brut de 769.811 dolari si revista Succes, cu 308.825 dolari. De asemenea, cresterea este explicata si printr-un numar mai mare de pagini alocate publicitatii. Si la acest capitol cresterea este substantiala, aproximativ 225%. Nu in ultimul rand, si tarifele de publicitate ale publicatiilor s-au marit.
Principalii investitori in publicitatea din presa economica sunt operatorii de telefonie mobila GSM, bancile, firmele de calculatoare si birotica, societatile de asigurari si marcile de tigari. Totusi, clasamentul primilor zece investitori este dominat de firmele de computere si birotica. Doar o singura banca se afla in acest top. Prezenta CEC pe locul 13, cu 65.858 dolari investiti in publicitatea din presa economica, este meritorie, aceasta situandu-se inaintea unor banci cu greutate pe piata romaneasca.
In urmatoarele luni, este de asteptat o crestere a volumului de publicitate in presa scrisa, in general, crestere care induce, implicit, si o crestere in presa economica.