Presa scrisă, la răscruce de drumuri

După o perioadă de câțiva ani în care presa scrisă s-a confruntat cu scăderi semnificative a tirajelor, reprezentanții organizațiilor din industria presei au decis să facă front comun în salvarea ziarului tipărit.

Astfel, la finele săptămânii trecute, reprezentanți ai Patronatului Presei din România și cei ai Patronatului Difuzorilor de Presă au discutat despre măsurile de urgență care trebuie luate în acest sector. În urma întâlnirii, care a avut loc la sediul Agerpres, din București, la care au participat și reprezentanți ai presei scrise locale și naționale, cele două organizații patronale au decis să pregătească un proiect de măsuri, pe care să le înainteze Guvernului și Parlamentului României pentru a fi dezbătute și promovate.

Potrivit unui comunicat comun al celor două patronate, măsurile propuse nu fac altceva decât să pună în accord legislația specific din țara noastră cu cea din celelalte state de UE sau din SUA. “În special, în legătură cu presa scrisă, s-a vorbit despre necesitatea implementării de urgență a măsurilor legislative din Uniunea Europeană, mult mai precise și favorabile acestui domeniu extrem de important, în comparație cu cele existente acum în țara noastră. În acest sens, chiar s-a subliniat faptul că există toată încrederea că domnul Dragnea (Liviu Dragnea – președintele Camerei Deputaților și șeful PSD – n.r.) va depune toate eforturile pentru realizarea unei legislatii a presei din România în concordanță cu cea din statele Uniunii Europene, în cel mai scurt timp posibil. De altfel, domnul Dragnea chiar a susținut necesitatea sprijinirii presei, atunci când a prezentat programul de guvernare”, se arată în sursa citată.

În toamna anului trecut, capital.ro arată că în sectorul presei scrise România ar putea aloca subvenții ca în celelalte state europene.  De altfel, Patronatul Difuzorilor de Presă (PDP) a şi depus la Guvern un proiect de ordonanţă de urgenţă care prevede acordarea unor facilităţi businessulurilor din domeniu. Printre aceste se regăseau: subvenţionarea preţului unor abonamente anuale, scutirea de la plata unor impozite sau înfiinţarea unui Fond Special pentru Mass-Media, acordarea unor vouchere pentru jumătate din cheltuielile cu hârtia de ziar, subvenţionarea proiectelor jurnalistice de anvergură şi TVA de 6,5% pentru publicitate.