Cercetarea tip omnibus realizata de firma Staff, pe un esantion reprezentativ din populatia Timisoarei, confirma o mai veche concluzie formulata pe baza unor intuitii sau a unor sondaje la nivel national: fata de Bucuresti, in marile centre urbane consumul de presa scrisa locala este mai mare decat cel al titlurilor nationale. Sondajul Staff arata ca piata presei din Timisoara este dominata de editorii locali. In topul audientei, primele patru locuri sunt ocupate de publicatiile locale: saptamanalul Agenda, cotidianul Renasterea Banateana, saptamanalul Publitim si cotidianul Agenda Zilei. Primul si ultimul titlu din aceasta lista apartin aceluiasi trust de presa Agenda. Liderul pietei, saptamanalul de informatii Agenda apare in format tabloid, editia de baza avand 28 de pagini. In plus, ii sunt atasate doua suplimente gratuite: Agenda Magazin si Agenda TV, insumand cu editia de baza 88 de pagini (in policromie si alb-negru). Publicatia nu este orientata explicit catre un anumit segment delimitat de informatii, cumuland de la relatari asupra activitatilor institutiilor centrale si locale pana la rubrici de divertisment, ca urmare fireasca si cititorii fideli acestui titlu incadrandu-se in segmentele de varsta 36-55 de ani, mai putin pretentioase si cu interese de lectura mai difuze. De abia pe locul cinci in topul preferintelor timisorenilor apare un cotidian central: Pro Sport. Conform sondajul Staff, Pro Sport este citit de 11% barbati si 5% femei.

Pentru primul loc in ierarhia audientelor inregistrate de posturile de radio se respecta succesul editorilor de presa din Timisoara, cel mai ascultat program fiind Radio Timisoara, postul teritorial al Societatii Romane de Radiodifuziune. Pozitia sa de lider in topul audientei este cu atat mai meritorie, cu cat programele sale sunt difuzate pe unde medii. Pe al doilea loc in topul audientei radio se afla Europa FM, singurul post privat cu acoperire nationala. Programele sale au mare audienta in Timisoara, mai ales la grupa de varsta 16-25 de ani. Datele sondajului Staff releva faptul ca Europa FM are in municipiul de pe malurile Begai un public majoritar masculin, tanar si cu venituri medii si mari, in timp ce Radio Timisoara are un public relativ echilibrat pe varste, dar cu venituri mici.

Cercetarea Staff a masurat si impactul pe care-l are asupra timisorenilor publicitatea exterioara (outdoor). Astfel, o treime din publicul timisorean este receptiv la mesajele publicitatii exterioare, o cota care poate fi apreciata drept ridicata pentru un suport publicitar diferit, tocmai prin expunerea continua pe care o asigura, 24 ore x 7 zile. Cei care sunt atrasi de aceasta forma de publicitate sunt majoritar barbatii. Cel mai receptiv segment de populatie fata de publicitatea exterioara este cel cu varste de pana la 45 de ani. Semnificativ este faptul ca impactul publicitatii exterioare creste direct proportional cu veniturile familiei.

Piata TV din Timisoara este diferita de cea a presei scrise. In clasamentul audientelor nete, posturile TV nationale conduc detasat fata de cele locale. Pe primele cinci locuri in topul audientei timisorene se afla Pro TV, Antena 1, Prima TV, TV Romania 1 si Acasa TV. Pe locul al saselea se afla un post local: Analog TV. Exista diferentieri ale audientei posturilor Pro TV si Antena 1 in Timisoara. Astfel, primul post are un public ceva mai tanar fata de cel al Antenei 1, avand o audienta mai mare pe segmentul de varsta 16 – 25 de ani. De asemenea, din punctul de vedere al veniturilor familiilor celor care formeaza audienta acestor doua posturi TV, Pro TV are o cuprindere mai mare a tuturor categoriilor de venit. Antena 1 se evidentiaza prin public majoritar cu venituri medii si mari. Dincolo de cifrele sondajului Staff si de concluziile acestuia, sondajul are si o importanta strategica, fiind realizat pe una dintre cele mai importante piete locale din Romania.