Președintele ANAF vrea ca operatorii call-center să fie înlocuiți cu un chatbot în 2024

anaf

SURSA FOTO: Inquam Photos, Octav Ganea

Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Lucian Heiuș, își dorește ca operatorii call-center ai Fiscului să fie înlocuiți cu un chatbot în 2024. Iată ce presupune planul de digitalizare a Fiscului.

În 2024, operatorii call-center ai Fiscului vor fi înlocuiți cu un chatbot

În cadrul conferinței CursDeGuvernare, Lucian Heiuș a explicat că chatbot-ul care va înlocui operatorii de call-center ai Fiscului va răspunde la cele mai frecvente întrebări adresate de cetățenii români, existând șase să devină funcționat la jumătatea anului viitor.

„Sper ca undeva în a doua jumătate a anului viitor deja să devină funcțional. Va învăța din cele mai frecvente întrebări care ne-au fost puse nouă și va răspunde automat. Avem baza de date cu întrebările, mai trebuie să ne vină doar aparatura necesară și toată tehnologia.

Astăzi avem în jur de o mie de operatori care stau la Call center să răspundă la apeluri și vom trece pe un asemenea sistem. Probabil că la început nu va putea răspunde cum răspunde un operator persoană fizică, dar, în timp, cel puțin pe întrebările cele mai frecvente, va putea să răspundă”, a declarat Lucian Heiuș.

Fiscul vrea să își modernizeze relația cu contribuabilii români

Ba mai mult, în cadrul acelei conferințe s-a aflat că ANAF urmărește să își modernizeze relația cu contribuabilii români. Potrivit lui Lucian Heiuș, în prezent, există sapte sau opt proiecte prin care se încearcă ca întregul contact cu contribuabilul să se facă eminamente în sistem online.

„E vorba, între altele, și de modernizarea SPV. Un proiect ratat în trecut dar readus în actualitate prin soluția finanțării prin PNRR, este cel al accesului în SPV de pe telefon. Interfață mult mai atractivă, modernă și dinamică, să poți să obții orice informație la orice oră din zi și din noapte”, a adăugat președintele Fiscului.

Referitor la  SPV, Lucian Heiuș a precizat că pentru un expert contabil programul este ușor de accesat, dar pentru un om obișnuit care, de exemplu, și-a făcut un PFA, dar nu este dispus să plătească un contabil, programul este „aproape imposibil”.

„I-am pus pe colegii mei să modifice SPV și am făcut o echipă de proiect, să încerc să-l fac cât mai accesibil și atractiv și pentru un om care nu este economist și vrea să facă operațiuni simple”, a adăugat el.