Acesta este unul dintre principalele teme pe care noul președinte al ANAT dorește să le rezolve în mandatul său.
A doua temă pe care Burcea a punctat-o se referă la voucherele de vacanță care, în opinia acestuia, ”nu funcționează”. ”Trebuie desființată limita de 10% a comisionului care îngreunează activitatea agențiilor de turism. În prezent, acest program este susținut doar de mediul privat”, a punctat președintele ANAT.
În al treilea rând, este foarte importantă promovarea României în străinătate, sumele alocate în acest sens fiind destul de mici, respectiv 2 milioane de euro, ”aproape aceeași sumă care era și în 2001”.
Potrivit lui Burcea, ar trebui ca, în următorii cinci ani, să fie alocată suma de 5 milioane de euro, anual pentru promovare. Prin comparație, în timp ce Bulgaria a avut anul trecut 9,8 milioane de turiști străini, în România au venit doar 2,2 milioane. Cu alte cuvinte, este nevoie de o strategie care să dureze zeci de ani.
”România nu are o imagine proastă, însă nu o poţi însă identifica turistic. Când spui Austria spui schi, spui muzică, Amadeus, şniţele, Salzburg. Când spui România, la ce te poţi gândi? Cam la nimic special. Când spui România, nu se declanşează în mintea unui străin ceva special. Trebuie să folosim declaraţiile prinţului Charles. Trebuie să spunem că Dracula este în România. Trebuie să ieşim cu ceea ce noi avem şi alţii nu. Delta Dunării, prezenţa Apostolului Andrei pe teritoriul Dobrogei, circuite culturale, istoria saşilor din Transilvania, de exemplu'”, a spus preşedintele ANAT.