Luni, pe 10 iulie, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Horia Constantinescu, a vorbit despre cursele aeriene anulate în ultim moment. Potrivit acestuia, dacă este vorba despre o companie care nu își desfășoară activitatea pe teritoriul României, ANPC nu poate face altceva decât să notifice aceste situații prin Centrul European al Consumatorilor.
”Dacă vorbim de zboruri anulate de către companii ce nu îşi desfăşoară activitatea comercială pe teritoriul României, cu siguranţă Autoritatea noastră din păcate este legată de mâini şi picioare, nu avem altă cale decât notificarea prin Centrul European al consumatorilor al acestor situaţii”, a declarat Horia Constantinescu.
S-ar putea schimba legea în acest an cu privire la operatorii aerieni
În emisiunea Proiect de Țară: România de la Prima News, acesta a spus că ANPC are act normativ în Parlament prin care operatorii vor trebui să aibă un reprezentant legal, pentru că în multe situaţii nu au niciun interlocutor. Președintele ANPC speră să fie la dispoziție în toamna acestui an.
”Sâmbătă am reuşit să identific un reprezentant al celor de la Wizz Air, legat de cursa de la Lisabona, care se anulase, am smuls promisiunea că consumatorii români vor primi banii”, a afirmat el.
Horia Constantinescu a explicat, totodată, că dacă era vorba de o companie românească, ar fi putut lua măsuri, fie de încetare a practicii, în cazul în care se dovedea că este una înșelătoare, fie o măsură mai dură de suspendare a activităţii pentru o perioadă mai lungă de timp.
”Încă de anul trect, într-o discuţie cu Comisia Europeană şi cu comisarul european pe justiţie şi protecţia consumatorului am arătat că este nevoie de o structură operativă europeană, alta decât în mod graţios să comunicăm de la unul la altul hârtii.
Cred că regulamentele europene ar trebui adaptate vremurilor pe care le trăim, din păcate din ce în ce mai puţini piloţi, din ce în ce mai puţin personal navigant, fac ca lucrurile să se complice din ce în ce mai mult”, a spus președintele ANPC.
Operatorii economici, obligați să afișeze prețul cel mai mare și cel mai mic folosind aceleași caractere și același font
Vă reamintim că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) va obliga orice operator economic să afișeze prețul cel mai mare și prețul cel mic al produselor folosind aceleași caractere și aceleași font, culoare, mărime, chiar și în cazul unor oferte. Ordinul ANPC a fost publicat în Monitorul Oficial și intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării.
Acesta stabilește condițiile de informare corectă cu privire la afișarea prețurilor produselor comercializate atât prin vânzare directă, cât și la distanță prin utilizarea cardurilor de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de către operatorii economici, pentru a facilita compararea prețurilor.