A fost semnat contractul pentru Etapa a II-a a centurii Beiuș
Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat vineri semnarea la Beiuș a contractului pentru proiectarea şi execuţia Centurii Beiuş – Etapa II, cu reprezentantul asocierii de firme Drum Asfalt (Leader) şi Ile Viorel Construct.
Valoarea contractului este de 14.678.561,20 lei, fără TVA, lucrările urmând să fie finanțate din bugetul Consiliului Județean.
Potrivit Consiliului Judeţean Bihor, etapa II a Centurii Beiuş va avea o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani şi două benzi, câte una pe sens, din DN76.
Noul tronson va face legătura între Centura Beiuş şi DJ 764 Beiuş – Roşia – Aleşd şi va asigura accesul la parcul industrial ce va fi dezvoltat din toamna acestui an în Beiuș, în zona localității Delani.
Anterior, Ilie Bolojan preciza că în paralel cu această lucrare, se va executa și rețeaua de canalizare ce va racorda rețeaua de canalizare din Delani și parcul industrial la stația de epurare Beiuș.
„Săptămâna viitoare vom semna ordinul de începere a proiectării, până la jumătatea lunii iulie urmând ca proiectantul să predea întreaga documentaţie. Conform discuţiilor cu firma constructoare, în a doua jumătate a lunii iulie vor începe lucrările şi pe acest tronson al centurii. Ne propunem ca până la sfârşitul lunii aprilie 2024 lucrările să fie finalizate.
Mulţumesc Primăriei Municipiului Beiuş pentru sprijinul acordat acestui proiect şi colegilor din echipele tehnice şi de achiziţii din Consiliul Judeţean pentru semnarea contractului”, a transmis Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.
Valoarea contractului pentru cei 2 kilometri este de aproape 3 milioane de euro.
Etapa I a început în februarie 2023
Lucrările la Centura Beiuş – Etapa I au început în luna februarie 2023. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Şoseaua va avea două benzi de circulaţie, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracteristici: lăţimea părţii carosabile – 7 metri + supralărgiri, lăţimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lăţimea acostamentului – 2 x 1,70 metri.
Finanţarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.