Urtoi este dispus să facă acest pas, dar cu o condiţie: dacă vor fi lansate urgent procedurile de achiziţie pentru ultimele trei loturi din cadrul autostrăzii A8.

Cătălin Urtoi a adoptat o poziție fermă în fața presiunilor din cadrul Consiliului de Administrație (CA) al Companiei Naționale de Infrastructură Rutieră (CNIR). Decizia sa de a condiționa plecarea din funcție de introducerea pe ordinea de zi a celor trei loturi din tronsonul Lețcani-Ungheni este un mod clar de a sublinia importanța acestei proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii.

Funcții contra progres?

Această mișcare poate fi interpretată ca un semnal că schimbările de conducere nu trebuie să se facă în detrimentul unor proiecte importante sau al progresului acestora. Condiționând plecarea sa de acest subiect, Urtoi cere o garanție că demersurile necesare pentru dezvoltarea infrastructurii vor continua neîntrerupt.

„Pentru a debloca situaţia artificial creată în cadrul CA al CNIR, de către o grupare majoritară care doreşte schimbarea mea din poziţia de preşedinte CA, în urma discuţiilor pe care le-am avut şi în cadrul asociaţiei civice „Hai că se poate”, am decis să condiţionez plecarea mea din această funcţie, doar dacă este introdusă pe ordinea de zi a CA a celor trei loturi din tronsonul Leţcani-Ungheni pentru a demara procedurile de achiziţie publică pentru proiectare şi execuţie”, a afirmat Cătălin Urtoi.

Războiul se poate lungi

El a precizat că va renunţa la funcţie dacă această documentaţie va fi introdusă pe ordinea de zi la primele puncte în prima şedinţă a Consiliului de Administraţie, caz în care va rămâne simplu membru în CA.

„Dacă nu se acceptă această condiţie, voi rămâne în poziţia de preşedinte CA, cu toate urmările administrative care se vor lua împotriva mea. Sunt hotărât să merg până la capăt pentru acest proiect. Din cei şapte membri care compun acest CA, patru sunt împotriva mea, inclusiv directorul general, iar alţi doi membri sunt alături de mine”, a mai spus Cătălin Urtoi.

Se pare că situația din cadrul Consiliului de Administrație al CNIR este destul de tensionată, iar blocajul de la nivelul conducerii companiei riscă să afecteze progresul unor proiecte esențiale pentru infrastructura rutieră, cum este cazul autostrăzii A8. Cererea asociațiilor civice pentru deblocarea procesului de achiziție subliniază cât de urgentă este soluționarea acestui impas, în condițiile în care infrastructura rutieră este un subiect de interes major pentru dezvoltarea economică și conectivitatea regiunilor.

Tensiunile dintre Cătălin Urtoi și Gabriel Bodescu

Tensiunile dintre Cătălin Urtoi și Gabriel Bodescu reflectă, probabil, nu doar conflicte personale sau de leadership, ci și diferențe de viziune privind direcția strategică a CNIR și a proiectelor de infrastructură. Faptul că asociațiile civice intervin și cer acțiune urgentă arată presiunea din exterior asupra autorităților și a conducerii companiei pentru a prioritiza investițiile esențiale.

Asociaţiile Moldova Vrea Autostradă, Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei şi Împreună pentru A8 au făcut un apel la ministrul Transporturilor să deblocheze situaţia din Compania Naţională de Investiţii Rutiere, care întârzie să lanseze procedurile de achiziţie pentru ultimele trei loturi ale Autostrăzii Unirii A8.