După anunțarea demisiei lui Dan Constantin Dobrea, societatea a început procedurile pentru numirea unui nou membru şi preşedinte CA. Acesta este şi director general la Societatea Naţională a Sării SALROM, funcţie pe care o deţine din februarie 2022.

Şantierul naval Mangalia se află în centrul unui scandal în ultimele zile, angajaţii declanşând proteste, nemulţumiţi fiind de creşterea salariilor.

Sindicatului Liber Navalistul a solicitat majorarea salariilor dat fiind inflaţia în creştere, iar conducerea, printr-un comunicat de presă de la finalul lunii decembrie a anunţat că începând cu 1 ianuarie anul acesta se va face creşterea salariului de bază brut cu 100 lei, sub nivelul solicitat de sindicat, şi implementarea unei indemnizaţii brute de 225 de lei pentru perioada decembrie-martie pentru a acoperi în lunile de iarnă costurile mari cu energia.

S-a dorit o restructurare puternică printre angajați

Numărul de angajaţi se ridica în 2020 la 2.107 de persoane.

Tot în luna decembrie, conducerea a a anunţat intenţia de a restructura angajaţii, dar propunerea nu a primit aviz pozitiv de la Ministerul Economiei, acţionar majoritar al şantierului.

Florin Spătaru, ministru al Economiei, a arătat atunci că nu a fost dată nicio justificare în sensul acordării avizului pozitiv.

„Pentru restructurarea personalului nu s-a dat un aviz pozitiv pentru că nu există nicio justificare în acest sens. Conducerea trebuie să vină cu un plan realist, suntem în legătură permanentă cu ce se întâmplă la şantierul din Mangalia. Şantierele locale stau relativ bine având în vedere contextul pe care îl avem”, a spus pentru Florin Spătaru, ministrul Economiei şi fost angajat al Damen.

Șantierul a fost pe pierderi şi în 2019 şi 2020

Damen Shipyards Group au preluat pachetul majoritar de la coreenii de la Daewoo şi au cesionat 2% statului român, astfel încât Ministerul Economiei, prin şantierul Naval 2 Mai Mangalia SA, a ajuns să controleze un pachet de 51%.

Şantierul din Mangalia, preluat la jumătatea lui 2018 de olandezii de la Damen Shipyards, a fost pe pierderi şi în 2019 şi 2020. Oficialii nu au făcut publice cifrele de anul trecut. Deşi la momentul preluării olandezii declarau că vor ajunge la 3.000 de salariaţi, în realitate numărul s-a redus la 1500 de angajaţi.

Cele mai recente date publice arată că șantierul a finalizat în 2020 cu afaceri de 88,5 mil. lei, faţă de afaceri de 131 milioane de lei anul anterior. Compania raporta pierderi de 108,6 mil. lei, faţă de pierderi de 151 milioane de lei în 2019, arată mfinante.ro.