Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.
În interviul acordat Financial Times, preşedintele Renault insistă asupra faptului că prioritatea alianţei Renault-Nissan va fi aceea de a realiza convergenţa celor două companii mai degrabă decât acea de a lucra pentru o fuziune completă. Jean-Dominique Senard adaugă că proiectul de fuziune a fost pus deoparte pentru că „este văzut în Japonia ca o ameninţare reală pentru independenţa şi pentru mândria Nissan”, a constat Jean-Dominique Senard.
„O fuziune nu este probabil cea mai bună manieră de a aborda problema. Primul lucru este să generăm rezultate. Obsesia mea acum este să dăm dovadă de schimbare în 2020”, a spus Jean-Dominique Senard.
Compania japoneză Nissan va coopera mai strâns cu Renault
Anterior, directorul general al constructorului auto japonez Nissan Motor Co, Makoto Uchida, a declarat luni că va lucra pentru a coopera mai strâns cu partenerul francez Renault SA.
„Vrem să mergem înainte în relaţia noastră cu Renault, păstrându-ne în acelaşi timp independenţa”, a spus Makoto Uchida, referindu-se la relaţiile deteriorate dintre Renault şi Nissan provocate de scandalul arestării lui Carlos Ghosn.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.