Prestigiul aduce clienţi în PR

6 ANI De atâta timp a avut nevoie The Practice pentru a deveni cea mai premiată agenţie de relaţii publice din România, în palmaresul său aflându-se şi un premiu la Cannes Lions

Cu peste o sută de premii şi nominalizări la concursuri internaţionale şi locale, The Practice este detaşat cea mai premiată agenţie de relaţii publice din ţara noastră. Mai precis, aceasta este prima agenţie autohtonă de relaţii publice care a fost premiată la Cannes Lions, cu un Silver PR Lion în 2010, singura câştigătoare a unui Grand Prix la o competiţie internaţională de PR, fiind recompensată cu un EMEA SABRE în 2008 şi unica deţinătoare a trofeelor Global Sabre Awards, în 2011 şi 2012. Seria de reuşite nu se încheie aici: The Practice se clasează pe locul 13 în lume în clasamentul general al celor mai creative agenţii de PR. Clasamentul Creative Index 2012 a fost realizat de The Holmes Report, cea mai relevantă sursă de informaţii din domeniul relaţiilor publice din întreaga lume, iar în calcul au fost luate rezultatele de la 20 de competiţii internaţionale.
În acest top a reuşit să mai intre o singură altă agenţie independentă, şi anume Prime PR din Suedia, celelalte poziţii fiind ocupate de reţele internaţionale, care au avantajul de a cumula rezultatele tuturor birourilor din lume. „Se spune că 13 nu e noroc. Nici locul 13 în lume la creativitate în PR nu e noroc. E rodul încrederii din partea unor clienţi curajoşi şi vizionari, care ne-au ales şi ne-au aprobat concepte inovative care au dat rezultate”, spune Gabriela Lungu, mana­ging partner la The Practice, cu privire la cel mai recent succes al agenţiei.
Echipă de 14 persoane, pe locul 13 în lume
Cum a reuşit o echipă formată din numai 14 persoane să atingă asemenea performanţe? Gabriela Lungu răspunde simplu: creativitate şi rigoare – acestea par a fi cele două coordonate ale campaniilor semnate de agenţie. „Nu este suficient să ai o idee creativă deosebită. Pentru a lua un premiu în PR, programele de comunicare trebuie să aibă şi rezultate măsurate, peste aşteptări, de comunicare şi chiar şi de business”, explică Gabriela Lungu, aducând în sprijinul afirmaţiilor sale şi statistici care arată că 70% dintre campaniile mari realizate de agenţie au fost premiate.
Clienţii activează în domenii foarte diferite, de la industria aerospaţială sau domeniul financiar-bancar până la fashion sau restaurante, în consecinţă şi problematicile sunt variate, pornind de la programe de comunicare corporativă până la programe de marketing PR, de la CSR şi până la social media sau la managementul situaţiilor de criză. Efectul premiilor obţinute se simte şi la nivelul busi­nessului propriu-zis, susţine managerul, căci în ultimii doi ani The Practice a câştigat chiar şi fără licitaţie mai multe conturi importante, graţie reputaţiei. În 2011, agenţia a derulat afaceri de 1,3 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului finanțelor.
Reacţiile pozitive nu au venit numai din partea clienţilor, adaugă ea, ci şi din partea presei şi competitorilor: „Sunt oameni care au înţeles că, oricât de mare ar fi competiţia locală, când ieşim în afară suntem toţi oameni de PR români şi o reuşită a unuia face cinste întregii industrii locale”.
The Practice face parte din grupul Leo Burnett, însă se bucură de autonomie din punct de vedere strategic şi operaţional. Aceasta colaborează cu celelalte companii atunci când  clienții îşi doresc acest lucru, iar rolul grupului este de a oferi clienţilor expertize complementare, în cazul în care aceştia au nevoie de ele.
UPDATE: În urmă cu câteva ore s-a încheiat Gala celei de-a 10-a ediții a Romanian PR Award, competiția națională a industriei de relații publice. Pe baza punctelor atribuite premiilor câștigate, THE PRACTICE a primit titlul "Agenția Anului". Este a doua oară când THE PRACTICE câștigă acest titlu, prima dată fiind în 2009.
THE PRACTICE a intrat în finala de anul acesta a Romanian PR Award cu 8 campanii care au însumat 18 nominalizări la 13 categorii din concurs. Agenția a reușit să transforme în trofee cea mai mare parte dintre aceste nominalizări, obținând în total 14 premii: 4 Aur, 5 Argint și 5 Diplome de Excelență la 12 dintre categoriile din concurs, precum și marele premiu: titlul de AGENȚIA DE PR A ANULUI.