Se apropie Paștele. Cât vor costa, de fapt, ouăle în România: O formulă foarte interesantă

oua

SURSA FOTO: Unsplash.com

Prețul pentru ouă ar trebui să scadă, mai ales în timpul Sărbătorilor Pascale. Datele înregistrate de Comisia Europeană arată că prețul este în scădere, în medie, cu 15% în majoritatea țărilor.

Românii se așteaptă să găsească ouă mai ieftine la raft în următoarea perioadă. Potrivit Comisiei Europene, prețul este în scădere, în medie, cu 15 procente în majoritatea țărilor.

Scăderea este înregistrată datorită furajelor care s-au ieftinit.

Prețul final pentru ouă este stabilit de magazine

Totuși, prețul final este stabilit de magazine. În schimb, ouăle costă între 40 și 60 de bani bucata la poarta fermei. Cifrele înregistrate de autoritatea europeană arată că anul trecut au avut cel mai ridicat preț din ultimul deceniu.

Diferența are legătură cu furajele cu care sunt hrănite găinile. Potrivit fermierilor, 80% din prețul unui ou depinde de ele.

În ultima vreme, un kilogram de grâu sau porumb a ajuns să coste și 50 de bani.

Astfel, agricultorii au coborât prețul și dau asigurări că prețurile vor fi mai mici în timpul Sărbătorilor Pascale. Reprezentantul unei fabrici de prelucrare ouă a explicat că românii vor putea să achiziționeze ouă din magazine la 0,65 – 0,7 bani.

Media se va situa între aceste sume, potrivit explicațiilor oferite de el. Reprezentantul a amintit și de prețurile din momentul de față.

El spune că un ou din piața agroalimentară costă 1-2 lei.

Cât vor costa ouăle de Paşte? / SURSA FOTO: Dreamstime

Adaos își pun doar fermierii și magazinele

Amintim că adaos își pun doar fermierii și magazinele. Din cuibarul găinii, un ou ajunge în fabrici de procesare unde este sortat, marcat și ambalat.

Odată pregătite pentru livrare, cutiile sunt trimise direct către magazine. În unele cazuri, intră pe lanț și transportatorii, dacă fabricile nu au propriul lanț de distribuție.

Leonard Stafie, de la Uniunea Crescătorilor de Păsări din România, a spus că cei mai mulți bani îi fac retailerii.

Potrivit reprezentantului, cei din retail „nu merg pe adaos comercial de 20%, 10%, 15%”. În schimb, ei merg pe marjă de profit.

„Din punctul meu de vedere și al crescătorilor, cei mai mulți bani îi fac, ca întotdeauna, retailerii. Nu îi fac nici transportatorii, nici producătorii.

Supermarket-urile au o formulă de calcul foarte interesantă, după cum știți. Ei nu merg pe adaos comercial de 20%, 10%, 15%. Ei merg pe marjă de profit”, a declarat el pentru ProTV.

Conform cifrelor oficiale, românii consumă aproximativ 90 de milioane de ouă pe lună. Totuși, această cifră depășește 150 de milioane de bucăți de Paște sau Crăciun.