Poate fi un McLarren MP4-12C mai radical decât varianta existentă pe piață? Ei bine, da. Compania a prezentat ieri la Pebble Beach, în California, o variantă realizată la comandă care poartă numele X-1.
Pare mai degrabă un vehicul destinat seriei Batman decât unul care poate fi condus pe șosele. Cu toate acestea, sub caroseria cu un design atât de radical nu se află decât aceeași platformă tehnică prezentă și pe supercarul McLaren 12C. Nu că asta ar fi puțin. Conform datelor tehnice, bolidul este propulsat de un motor V8 twin-turbo de 3,8 litri care dezvoltă 616 CP.
Aceste caracteristici par să nu fi fost însă de ajuns pentru un client american care a ținut să dețină un vehicul personalizat după propriul plac cu ajutorul lui Hong Yeo, absolvent al Royal College of Art. După 18 luni de muncă, din atelierele diviziei McLaren’s Special Operations (MSO), a ieșit la iveală o mașină care nu păstrează din modelul original, în afara platformei tehnice, decât suprafețele vitrate. Ca rezultat, X-1 este cu 109 mm mai lung și În ciuda majorării dimensiunilor, mașina are aceeași greutate de aproximativ 1.400 kg.
Oficialii McLaren spun că proprietarul ciudatului vehicul a cerut un design atemporal. Inspirația a venit de la modele clasice, cum ar fi 1961 Facel Vega, 1939 Mercedes 540K și Citroen SM din 1971. Caracteristicile cele mai izbitoare sunt considerate însă aripa care ascunde parțial roata din spate și sistemul de deschidere a ușilor. După prezentarea de la Pebble Beach Concours d’Elegance 2012, surprinzătorul McLaren X-1 va reveni la sediul MSO din Woking, Surrey, pentru ultimele teste înainte de a fi livrat pretențiosului și, desigur, bogatului cumpărător. Cei de la McLaren Automotive au refuzat să discute despre prețul achitat de excentricul client însă, suma are cu siguranțăp multe zerouri dacă avem în vedere că varianta „de serie” a modelului 12C costă peste 200.000 de euro.