Cei mai ieftini carburanţi care se comercializează în ţara noastră nu se găsesc la staţii clasice ale unor companii precum Petrom, OMV, Rompetrol, Lukoil sau Mol.
Benzina şi motorina au preţuri foarte mici la staţia hypermarketului Carrefour. Aflată în apropierea magazinului din Militari, benzinăria Carrefour foloseşte produsele Rompetrol. „Produsele petroliere ale bezinariei Carrefour răspund normelor europene cele mai severe. Aceste norme vizează în special reducererea reținerilor noxelor benzinei și motorinei”, se arată pe site-ul companiei. Carrefour comercializează 2 tipuri de carburant la stația din Militari: Super Euro 95 şi motorina Euro 5. Preţul benzinei la ora redactării acestui articol era de 4,63 lei, iar al motorinei 4,53 lei. Orarul este de luni până duminică între orele 07:00 – 22:00. Se poate achita fie cash, fie prin card de credit sau alt tip de card bancar pentru companii şi nu numai.
Concurenţa reduce preţul
În ceea ce privește recomandările pentru stimularea concurenței pe această piață, dar și pentru a asigura consumatorului posibilitatea de a alege carburanții cu cel mai bun raport calitate-preț, Consiliul Concurenței consideră necesară crearea unei baze de date care să conțină lista tuturor companiilor care comercializează carburanți, amplasarea geografică a benzinăriilor deținute de fiecare, tipurile de carburanți (benzină și motorină) comercializate în fiecare benzinărie și prețurile la pompă.
În ceea ce privește creșterea ofertei, piața comercializării cu amănuntul de carburanți din România este dominată de companii petroliere, membre ale unor grupuri internaționale cu vastă experiență în acest domeniu (de exemplu OMV, MOL, Lukoil), dar și cu resurse financiare importante. Creșterea sau diversificarea ofertei de carburanți ar putea determina reducerea prețurilor acestor produse, acest avantaj fiind în ultima instanța în folosul consumatorilor. Însă, pentru că presiunea concurențială asupra companiilor deja active în România să aibă acest efect, este necesară o reacție din partea unor companii cu resurse financiare comparabile.
„O soluție în acest sens ar fi reprezentată de intrarea pe piață carburanților a marilor lanțuri de hiper/supermarketuri prezente în România. Această activitate nu ar fi una complet nouă pentru acestea, cu atât mai mult cu cât ele desfășoară deja activități de comercializare a carburanților în alte state europene (ex: Franța, Germania, Regatul Unit), având o pondere importantă în cadrul piețelor naționale respective. Mai mult, lanțurile de hipermarketuri dispun deja, într-o formă sau altă, de spațiu suficient pentru amplasarea benzinăriilor în imediată vecinătate a magazinelor de desfacere produse alimentare/nealimentare, putând astfel profita de afluxul de clienți care pot deveni, în același timp, și cumpărători ai carburanților comercializați”, se arată într-un raport al Consiliului Concurenței.