Prețul carburanților, joi, 11 iulie. Surpriză pentru șoferi la pompă

mașină, carburanți

SURSA FOTO: Dreamstime

Prețul carburanților fluctuează de la zi la zi, iar șoferii s-au obișnuit deja cu asta. După zile de creștere, carburanții s-au ieftinit, la pompă, joi.

Prețul carburanților, joi, 11 iulie. Surpriza întâlnită de șoferi la pompă

În data de joi, 11 iulie, prețul carburanților a înregistrat o ușoară scădere față de ziua precedentă. Iată prețurile actuale:

  • Benzină standard: 7,45 – 7,63 lei per litru
  • Benzină premium: 8,09 – 8,33 lei per litru
  • Motorină standard: 7,61 – 7,72 lei per litru
  • Motorină premium: 7,97 – 8,28 lei per litru
  • GPL: 3,47 – 3,51 lei per litru.

Această scădere ușoară a prețurilor carburanților poate fi benefică pentru șoferi, având în vedere fluctuațiile constante ale pieței de combustibili.

Prețurile ar putea crește. Temperaturile sunt de vină

Conform unor estimări, în Europa, prețurile carburanților ar putea crește. Producția de carburanți în rafinării este amenințată de temperaturile extrem de ridicate, care ajung aproape de nivelurile critice, potrivit Bloomberg. În Grecia, incendiile de vegetație sunt o preocupare majoră, iar în Atena se estimează că temperaturile vor depăși pragul de 40 de grade Celsius în săptămânile următoare.

În Polonia, se anticipează că temperaturile vor atinge în curând un punct critic care va perturba funcționarea normală a rafinăriilor.

Firma de consultanță Macquarie Group estimează că, anul trecut, operațiunile rafinăriilor din Europa au fost semnificativ afectate de caniculă, cu o scădere de aproximativ un milion de barili pe zi, echivalent cu aproape 10% din activitatea lor obișnuită.

„Rafinăriile europene au fost concepute în anii 60 și 70. Temperaturile la nivel global au crescut între timp”, spune Alan Gelder, vicepreședinte la firma de consultanță Wood Mackenzie Ltd.

Rafinăriile din Orientul Mijlociu nu au probleme cu temperaturile

În regiunile precum Orientul Mijlociu, rafinăriile sunt bine pregătite să facă față caniculei datorită echipamentelor și infrastructurii adaptate, spre deosebire de Europa, unde rafinăriile au fost inițial construite pentru a opera la temperaturi mai scăzute, subliniază firma de inginerie Kent Plc.

Estimările privind impactul caniculei asupra producției rafinăriilor sunt dificil de făcut din cauza variabilelor multiple implicate. Potrivit lui Steve Sawyer, fost director de rafinare la FGE, într-un scenariu cu temperaturi extreme, rafinăriile ar putea fi nevoite să își reducă producția cu până la 15% în decurs de 24 de ore.

În anul precedent, canicula a avut un impact semnificativ negativ în zona Mediteranei, conform lui Janiv Shah, vicepreședinte responsabil de analize pe piața petrolieră la Rystad Energy.