Această propunere vine în contextul în care, în prezent, preţurile combustibilului în Austria au atins cifre record: preţul la motorină a atins în medie 1,47 de euro/litru, potrivit datelor furnizate de clubul auto ÖAMTC.
Pe de altă parte, FPOe (Partidul Libertăţii din Austria, extrema dreaptă) a cerut o reformare a programului de subvenţii în favoarea cetăţenilor care se deplasează cu maşina la serviciu. Astfel, austriecii ar putea deduce o parte a banilor cheltuiţi pe combustibil în cazul în care trebuie să se deplaseze pe distanţe lungi până la birou.
Ministrul austriac pentru muncă, protecţie socială şi protecţia consumatorului, Reinhold Mitterlehner, a afirmat miercuri că a discutat cu ministrul finanţelor, Maria Fekter, despre posibilitatea strângerii de fonduri pentru a realiza acest lucru. La postul de radio Oe1, Mitterlehner a spus că partidul său dezbate elaborarea unui program mai strict de monitorizare a costurilor combustibilului prin reglementarea preţurilor la benzină şi motorină în perioadele de sărbători.
Mitterlehner a calificat acţiunile companiilor petroliere, care măresc preţurile în perioada sărbătorilor, fără să ia în calcul nevoile consumatorilor, ca fiind ‘inacceptabile’. El a justificat decizia de a introduce acest sistem din cauza creşterii exorbitante a preţului combustibilului în perioada recentelor sărbători de Paşti, deşi pe piaţa internaţională nu s-au înregistrat tendinţe de creştere a preţurilor.
Mitterlehner a spus că doreşte elaborarea unui sistem ce vizează introducerea unui ‘coridor de preţuri’ valabil pentru perioade în care circulaţia este foarte intensă, precum perioada concediilor şi sărbătorilor. Prin acest sistem, companiilor petroliere li se va interzice să perceapă un preţ mai mare pe litrul de benzină decât în cele zece zile premergătoare perioadei de concedii.
VCÖ, clubul austriac pentru transport, a reacţionat cu scepticism. Organizaţia care promovează mersul cu bicicleta, transportul public şi sursele regenerabile de energie a comparat sistemul de monitorizare a preţurilor propus de Mitterlehner cu un ‘plasture pe un picior rupt’ şi a făcut apel la cetăţeni şi la coaliţia la guvernarea formată din SPOe şi OeVP să se concentreze asupra promovării mijloacelor de transport prietenoase cu mediul.
SURSA: Agerpres