În Statele Unite ale Americii, contractele futures au înregistrat scăderi cuprinse între 2,8% și 3.5%.

Contractele futures pentru ţiţeiul Brent au închis la 92,65 dolari pe baril, scăzând cu 2,71 dolari sau cu 2,8%, în timp ce contractele futures pentru ţiţeiul U.S. West Texas Intermediate (WTI) au închis la 85,83 dolari pe baril, scăzând cu 3,08 dolari, sau cu 3,5%. Potrivit Reuters, indicii de referinţă au scăzut cu aproximativ 3% marţi.

Stocurile de țiței din SUA au crescut peste așteptări

Datele Administraţiei de Informaţii pentru Energie din SUA arată că stocurile de ţiţei din SUA au crescut cu 3,9 milioane de barili săptămâna trecută, până la 440,8 milioane de barili, în contextul în care producţia de petrol a urcat la aproximativ 12,1 milioane de barili pe zi.

Dintr-un sondaj Reuters reiese că analiștii se aşteptau ca stocurile să crească cu aproximativ 1,4 milioane de barili.

John Kilduff, partener la Again Capital din New York, a spus că raportul a fost mixt în contextul creșterii stocurilor de țiței și a producției interne.

”Raportul a fost încă o dată mixt, dar înclinat spre piaţă urs, odată cu creşterea stocurilor de ţiţei şi a producţiei interne”, a declarat acesta.

Potrivit Energy Information Administration, (EIA), stocurile de benzină din Statele Unite au scăzut cu 900.000 de barili în cursul săptămânii, până la 205,7 milioane de barili, în comparaţie cu aşteptările analiştilor care au participat la un sondaj Reuters, aceștia anticipând o scădere de 1,1 milioane de barili.

Un declin. sub așteptări a fost cel al stocurilor de produse distilate, care includ motorină şi păcură, care au scăzut cu aproximativ 500.000 de barili.

”Presiunii negative i se adaugă şi preocupările continue cu privire la viitoarea cale de creştere economică a Chinei, care ar putea determina ajustarea opiniilor privind cererea globală de petrol”, a declarat Jim Ritterbusch, de la Ritterbusch and Associates.

Europa riscă să rămână fără motorină

Pe de altă parte, Europa se confruntă cu riscul de a rămâne fără motorină, iar prețurile ar putea exploda oricând.

Compania de consultanță Wood Mackenzie prognozează că stocurile de motorină din nord-vestul Europei vor atinge cel mai scăzut nivel din ultimii 12 ani la începutul primăverii următoare. Se estimează de asemenea că stocurile din martie vor fi cele mai scăzute înregistrate vreodată începând din 2011.

Absența livrărilor de motorină rusească și întreruperea producției de combustibil în Franța au dus la o criză de diesel în mai multe țări din Europa, potrivit șefului rafinăriei spaniole Repsol SA.