În prezent, preţul pentru Model S în Germania se situează la 81.990 euro (97.699,28 dolari), comparativ cu preţul anterior, de 76.990 euro. De asemenea, Tesla a majorat preţurile şi în Franţa şi în Marea Britanie cu 5.000 euro, în timp ce în Spania creşterea a fost de 2.000 euro. Comparativ, Model S costă 67.920 în SUA.

După ce guvernele din Germania şi Franţa, cele mai mari pieţe auto din regiune, au majorat stimulentele pentru achiziţionarea de vehicule electrice, cumpărătorii au luat cu asalt reprezentanţele. Potrivit BloombergNEF, subvenţiile acordate de cele două ţări sunt printre cele mai mari din lume.

Site-ul de ştiri Electrek anunţase că Tesla a majorat preţurile pentru SUV-ul Model X şi sedanurile Model 3.

Reuters precizează că nu a putut verifica în mod independent aceste modificări.

Capitalizarea bursieră a companiei a trecut de pragul de 500 miliarde de dolari

Marţi, capitalizarea bursieră a Tesla Inc a trecut pragul de 500 de miliarde de dolari, pe măsură ce investitorii s-au grăbit să cumpere acţiuni înainte de includerea companiei în indicele bursier S&P 500.

Marţi, la debutul tranzacţiilor pe Wall Street, acţiunile Tesla au crescut cu până la 3,9%, la o valoare record de 542,35 dolari, ceea ce a evaluat compania pentru o scurtă perioadă de timp la 514 miliarde de dolari.

Miercuri, acţiunile Tesla au urcat cu 3,4%, deşi compania a rechemat la service în SUA aproximativ 9.500 vehicule Model X şi Model Y.

Pe plan global, livrările Tesla în trimestrul trei din 2020 au depăşit estimările analiştilor de pe Wall Street, datorită cererii mai ridicate pentru sedanul Model 3 şi a redresării cererii pe plan global pentru modelele companiei.

Compania a vândut în perioada iulie-septembrie 139.300 de SUV-uri şi sedanuri, un avans de 44% faţă de perioada similară din 2019, când a livrat 97.000 de unităţi.

Elon Musk vrea să se extindă pe piața din Europa

Directorul general al producătorului de vehicule electrice Tesla, Elon Musk, caută să se extindă în Europa, intrând pe segmentul non-premium (de masă), cu un model compact.

„Este posibil ca în Europa să fie oportun să facem un model compact, presupun, poate un hatchback sau ceva de acest tip”, a declarat Elon Musk, la o conferinţă europeană online pe tema bateriilor, găzduită de Guvernul german.

„În Statele Unite, tendinţa este ca maşinile să fie mai mari, din motive personale. În Europa, tendinţa este spre maşini mai mici”, a adăugat şeful Tesla.

Acesta a recunoscut că a avut unele probleme cu parcarea maşinii sale de cinci metri, Tesla Model X, în Berlin.

„Conduc o maşină Model X prin Berlin şi am avut ceva probleme cu găsirea unui loc de parcare adecvat”, a spus Musk.

Compania vinde 4 modele

Compania, cu sediul în California, vinde în prezent patru modele de maşini, inclusiv sedanul de mărime medie Model 3 şi SUV-ul de mărime medie Model Y.

Toate modelele companiei americane sunt mai lungi cu câţiva centimetri decât automobilul Golf al celor de la Volkswagen, modelul de referinţă din Europa pe segmentul sedanurilor compact.

Pentru următorii doi ani Tesla are ca obiectiv lansarea camionetei Cybertruck pe plan global.