Vara este sezon de vârf nu numai pentru hotelierii de la malul mării, ci şi pentru proprietarii de bazine de înot din marile oraşe. Însă, tarifele percepute tind să facă din acest sport un lux. În SUA, intrarea la cele mai luxoase piscine nu depăşeşe şase dolari, iar în Belgia şi Franţa rareori li se cere clienţilor mai mult de trei euro pentru accesul la bazin. În România, cluburile care cer mai puţin de zece euro sunt o excepţie. În plus, piscinele din interiorul hotel
Vara este sezon de vârf nu numai pentru hotelierii de la malul mării, ci şi pentru proprietarii de bazine de înot din marile oraşe. Însă, tarifele percepute tind să facă din acest sport un lux.
În SUA, intrarea la cele mai luxoase piscine nu depăşeşe şase dolari, iar în Belgia şi Franţa rareori li se cere clienţilor mai mult de trei euro pentru accesul la bazin. În România, cluburile care cer mai puţin de zece euro sunt o excepţie.
În plus, piscinele din interiorul hotelurilor sunt, de multe ori, prea mici şi scumpe, bazinele ce funcţionează sub egida World Class Academy, cea mai extinsă reţea de profil din România (cu trei centre în Bucureşti şi câte unul în Cluj, Constanţa şi Timişoara) au, de asemenea, preţuri piperate şi sunt şi prea aglomerate, iar cele olimpice au acces restricţionat pentru publicul larg. Aşadar, deşi ar trebui să fie prilej de relaxare, înotul se poate transforma, adesea, într-o adevărată durere de cap. Alternative există. De exemplu, vara aceasta, piscinele de la Bamboo Club şi Daimon Sport Club, ambele în aer liber, se numără printre cele mai populare în rândul bucureştenilor care tânjesc după mişcare în apă, dar sunt prea ocupaţi să se deplaseze până pe Litoral.
Provincia recuperează rapid
Cu cât mai departe de mare, cu atât mai bine. În oraşele de provincie, mai cu seamă în cele din Ardeal, concurenţa pe segmentul piscinelor s-a strunit cu precădere în ultimii doi ani. Clujul, până de curând lipsit de orice variantă de relaxare acvatică în afara bazinului olimpic, deţine acum o paletă destul de variată de opţiuni, în care perla coroanei este deţinută de centrul World Class din Iulius Mall. În Sibiu, nou-inauguratul hotel Hilton le pune la dispoziţie celor care vor să evite ştrandurile o piscină luxoasă, dar foarte mică (150 mp). Aici, un abonament de 20 de intrări costă 150 de euro.
Cheful de bălăcit vine din aprilie
„Vremea ne aduce cei mai mulţi clienţi“, spune Manuela Mujdei, managerul hotelului Garden Club din Braşov, dotat cu o piscină în aer liber. Şi Roxana Drăgănuţă, proprietara piscinei Aqua Blue, aflată în localitatea braşoveană Săcele, spune că „între lunile aprilie şi octombrie numărul cursanţilor creşte, deoarece majoritatea oamenilor consideră că înotul este un sport de vară“. În medie, în acest interval, numărul cursanţilor (întrucât bazinul este dedicat lecţiilor de înot) este de 400 – 450, „în mare parte, clienţi fideli“, în timp ce în restul anului numărul lor scade spre 300.
Este o afacere de familie, iar „profit avem în fiecare lună, mai mare sau mai mic în funcţie de sezon, aşa că investiţia a meritat şi din punct de vedere financiar, şi profesional, având în vedere că fratele meu şi cu mine suntem foşti înotători de performanţă şi suntem fericiţi că am putut rămâne în această lume, în care de obicei puţini rămân după ce renunţă la practicarea nataţiei“.
450 de milioane de lei vor fi cheltuite din bugetul de stat până în 2012 pentru construcţia a 70 de bazine de înot. Programul este realizat de Ministerul Dezvoltării
Exclusivism
30%-50% dintre abonamentele încheiate de marile săli de fitness care au şi bazin de înot sunt corporate (acordate drept bonus angajaţilor). În cazul piscinelor particulare, ponderea scade spre zero, aici predominând intrările individuale.
Campioni la proba preţuri
Înot la alt nivel
Conceptul de piscină a fost reinterpretat de proprietarii unuia dintre cele mai luxoase hoteluri din lume, Jade Mountain din insula Sfânta Lucia (Caraibe). Aici nu există o piscină, ci 28, fiecare apartament incluzând şi un bazin spaţios.