Institutul de cercetare de piata GfK Rominia a finalizat un studiu cu privire la obiceiurile de consum din Rominia. Printre alte informatii relevate cu privire la piata romineasca, studiul si-a propus si realizarea unei comparatii itre tarile Europei Centrale si de Est. Au fost luati i considerare, pentru perioada aprilie-iunie 2.000, trei indicatori principali: pretul, consumul pe cap de locuitor si gradul de penetrare al produsului pe piata. Toate acestea se refera la consumul casnic, nefiind luate i calcul consumurile la restaurante, la serviciu etc. Au fost alese sase produse, patru alimentare (cafea, ciocolata tablete, apa minerala, sucuri acidulate) si doua pentru igiena (detergent lichid pentru vase si pasta de dinti). Surprinzator este faptul ca, daca facem abstractie de apa minerala, Rominia „se situeaza pe podium” i ceea ce priveste preturile produselor monitorizate. „Liderul” este de departe Croatia, unde toate produsele luate i considerare sunt cu mult mai scumpe decit i celelalte tari. in cazul pastei de dinti, pretul mediu pe litru este de 13,09 euro, aproape egal cu cele din Ungaria si Polonia. La capitolul consum pe cap de locuitor este isa dezastru. Rominia se afla pe ultimul loc cu doar 0,03 litri de pasta folositi, i medie, de un cetatean i perioada monitorizata. Aproape la fel stau lucrurile si i cazul detergentului lichid de vase. Din punctul de vedere al pretului ne situam pe locul al doilea dupa Croatia, dar consumul de doar 0,14 litri ne situeaza pe penultimul loc, foarte aproape de Rusia care este ultima, cu 0,12 litri pe cap de locuitor. Rominii ighit i sec cind este vorba de ciocolata, consumul fiind cel mai mic din Europa de Est (doar 0,06 kilograme pe cap de locuitor i perioada aprilie-iunie 2.000). O cauza importanta a consumului redus o reprezinta pretul mediu de 4,88 euro pe kilogram, al treilea ca marime, dupa Croatia si Bulgaria.
Datorita rezervelor naturale, litrul de apa minerala costa i Rominia mai putin decit i orice alta tara din Europa de Est (0,15 euro), dar consumul pe cap de locuitor este mai mic decit i Cehia, Slovacia, Polonia si Ungaria. La cafea si racoritoare acidulate cifrele indica acelasi trend. Ne situam pe locul al doilea la pret si pe unul dintre locurile codase la consum. Rezultatul studiului nu este o surpriza. „intotdeauna consumul i Cehia Polonia si Ungaria a fost semnificativ mai mare decit la noi. Consumul a crescut constant i aceste tari, i timp ce i Rominia s-a diminuat”, declara Andi Dumitrescu, directorul departamentului Cercetare la GfK Rominia.
Preturi mari, cerere mica
19 octombrie 2000, 12:00
Ultima modificare în 19 octombrie 2000, 15:00
Institutul de cercetare de piata GfK Rominia a finalizat un studiu cu privire la obiceiurile de consum din Rominia. Printre alte informatii relevate cu privire la piata romineasca, studiul si-a propus si realizarea unei comparatii itre tarile Europei Centrale si de Est. Au fost luati i considerare, pentru perioada aprilie-iunie 2.000, trei indicatori principali: pretul, consumul pe cap de locuitor si gradul de penetrare al produsului pe piata. Toate acestea se refera la consumul casnic, nefiind
Etichete: arhiva,
consum,
profit rate,
rata profitului
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- S-a schimbat Codul civil
- Daewoo asteapta un cumparator
- Finantari pentru femeile itreprinzatoare
- Majorari successive de capital social la Impact
- Licentele UMTS sunt o mina de aur
- Patriciu extrage titei rominesc
- BCR vinde turcilor actiunile sale la BTR
- Dan Marinescu: „Actiunile rominesti au potential”
- Statul plateste mai mult pentru banii populatiei
- Infrastructura Rusiei are nevoie de 100 miliarde USD